„Ojciec Mateusz” hitem w czwartki i niedziele
Emitowany w TVP 1 w czwartki trzeci sezon „Ojca Mateusza” miał więcej widzów niż programy nadawane przez konkurencję i podniósł widownię kanału w porównaniu do ub.r. Bardzo dobre wyniki miały też niedzielne powtórki serialu.
Pokazywane w czwartki o 20.25 premierowe odcinki trzeciej serii „Ojca Mateusza” oglądało 4,37 mln widzów przy udziale wynoszącym 29 proc. w 4+ i 23,28 proc. w 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Serial podniósł oglądalność stacji w paśmie emisji – rok wcześniej w czwartki o 20.25 Jedynkę śledziło 3,2 mln widzów, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 21,42 proc. i 18,20 proc.
W czasie nadawania serialu Jedynka była zdecydowanym liderem rynku. Na drugim miejscu z udziałem na poziomie 19,66 proc. znalazł się kanał TVN, nadający wtedy głównie „Na Wspólnej” i „W11 - Wydział Śledczy”. Dalej uplasowały się: TVP 2 (13,71 proc.; gł. „Barwy szczęścia”, „Dr. House”) i Polsat (11,29 proc.; gł. „CSI: Kryminalne Zagadki Miami” i „Hotel 52”).
Z konkurencją wygrywały też powtórki „Ojca Mateusza”, emitowane w niedziele o 17.25, czyli w dawnym paśmie premierowym serialu. Oglądało je 3,79 mln widzów, co dało TVP 1 34,01 proc. udziału w 4+. Druga w tym paśmie była Dwójka z udziałem 13,09 proc. (nadawała „Wstęp Wolny”, programy kabaretowe, programy lokalne i „Panoramę”), a trzeci - Polsat, który miał 10,31 proc. udziału.
Wpływy reklamowe z premierowych odcinków serialu wyniosły 18,4 mln zł, dodatkowo przychody z niedzielnych powtórek serialu to 10,9 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Z danych telemetrycznych wynika, że „Ojca Mateusza” oglądały głównie kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
„Ojciec Mateusz” to polska wersja włoskiej produkcji „Don Matteo”. Serial opowiada o tytułowym ks. Mateuszu (w tej roli Artur Żmijewski), który rozwiązuje zagadki kryminalne. Czwarty sezon produkcji TVP 1 ma pokazać jesienią br.
Widownia trzeciej serii „Ojca Mateusza” odcinek po odcinku
Premiery | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
04-03-2010 | 4 840 049 | 30,45% | 24,39% |
11-03-2010 | 4 987 007 | 30,60% | 25,35% |
18-03-2010 | 4 662 513 | 29,14% | 23,61% |
25-03-2010 | 4 374 520 | 28,09% | 22,51% |
01-04-2010 | 4 397 208 | 29,43% | 25,82% |
08-04-2010 | 4 249 248 | 27,56% | 23,46% |
22-04-2010 | 4 137 818 | 26,34% | 20,16% |
29-04-2010 | 4 189 686 | 29,14% | 23,90% |
06-05-2010 | 4 419 769 | 28,65% | 21,48% |
13-05-2010 | 4 087 547 | 27,22% | 20,14% |
20-05-2010 | 4 106 007 | 28,23% | 22,29% |
27-05-2010 | 4 595 427 | 31,20% | 26,59% |
29-05-2010 | 3 683 324 | 30,04% | 19,67% |
03-06-2010 | 4 356 383 | 29,77% | 24,46% |
średnia | 4 374 020 | 29,00% | 23,28% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||
Powtórki | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
07-03-2010 | 4 729 285 | 35,52% | 27,93% |
14-03-2010 | 5 413 126 | 39,05% | 34,61% |
21-03-2010 | 4 514 877 | 34,58% | 30,02% |
28-03-2010 | 4 181 780 | 34,77% | 28,45% |
04-04-2010 | 3 853 882 | 35,71% | 30,21% |
25-04-2010 | 3 284 833 | 32,60% | 27,78% |
02-05-2010 | 3 510 465 | 37,10% | 32,62% |
09-05-2010 | 2 942 538 | 28,89% | 22,22% |
16-05-2010 | 4 046 246 | 32,80% | 27,01% |
23-05-2010 | 2 688 926 | 28,34% | 23,19% |
30-05-2010 | 2 783 762 | 27,43% | 21,81% |
06-06-2010 | 3 205 720 | 37,83% | 32,04% |
średnia | 3 787 886 | 34,01% | 28,45% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Premiery | Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 – Ojciec Mateusz | 4 374 020 | 29,00% |
TVN | 2 965 020 | 19,66% |
TVP 2 | 2 068 110 | 13,71% |
Polsat | 1 702 226 | 11,29% |
Profil widowni „Ojca Mateusza”
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 40,53% | 84 |
Kobiety | 59,47% | 115 | |
Wiek | 4-9 | 1,63% | 27 |
10-15 | 2,94% | 42 | |
16 - 19 | 1,90% | 33 | |
20 - 24 | 2,62% | 32 | |
25 - 29 | 3,40% | 38 | |
30 - 34 | 4,58% | 56 | |
35 - 39 | 6,54% | 92 | |
40 - 44 | 5,77% | 90 | |
45 - 49 | 8,27% | 116 | |
50 - 54 | 11,28% | 137 | |
55 - 59 | 10,31% | 136 | |
60+ | 40,74% | 209 | |
Wlk. miasta | Wieś | 43,53% | 112 |
< 50 tys. | 24,62% | 102 | |
50-100 tys. | 9,41% | 110 | |
100-200 tys. | 5,54% | 69 | |
> 200 tys. | 16,89% | 83 | |
Zawód | Top management | 5,81% | 75 |
Pracownicy średniego szczebla | 12,91% | 89 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,17% | 90 | |
Emeryci | 47,22% | 190 | |
Inni | 15,89% | 49 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 54,50% | 119 |
Średnie | 30,09% | 102 | |
Wyższe | 10,84% | 95 | |
Inne | 4,57% | 35 |
Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” hitem w czwartki i niedziele