Disney+ ruszył w Polsce. Tak przedstawia się oferta i ceny
800 filmów i ponad 1800 seriali znalazło się w ofercie serwisu Disney+, który ruszył w Polsce we wtorek tuż po północy. Konkurent Netfliksa i HBO Max wystartował w kilkunastu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Miesięcznie za dostęp do niego trzeba zapłacić 28,90 zł - do poniedziałku można było skorzystać z promocji dającej niższą cenę. Taniej jest też w ofercie łączonej z usługami Grupy Polsat Plus.
Po północy można było się już zalogować do desktopowej wersji Disney+, ale jeszcze nie można było ściągnąć polskiej aplikacji platformy na smartfony i tablety z systemami iOS i Android czy telewizory Smart TV. Stosowne aplikacje powinny zostać udostępnione rano.
Disney+ wszedł do Polski po niemal trzech latach od debiutu w Stanach Zjednoczonych. Kontent w serwisie został zgromadzony pod sześcioma markami: Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic i Star. W ofercie jest 800 filmów, ponad 1800 seriali, w tym 150 oryginalnych produkcji Disney+. Na bieżąco będą dodawane kolejne. Nie tylko te produkowane w USA, ale też w innych częściach świata.
Firma zapowiedziała, że do 2024 r. w regionie Europy, Bliskiego Wschodu czy Afryki powstanie 60 lokalnych produkcji. Szczegółów dotyczących polskiej produkcji na razie nie ma. Jednak widać, że plany w tym zakresie na razie nie są duże, bo dostępny od 2016 r. w Polsce Netflix na ten i przyszły rok zapowiedział produkcję 18 polskich filmów i seriali.
W Disney+ widzowie znajdą wszystkie filmy z serii „Gwiezdne wojny” czy ponad 40 produkcji Marvela. Dostępne są seriale z obu uniwersum, m.in. „The Mandalorian”, „Moon Knight", „Loki" i „WandaVision". Serwis to też ponad 300 tytułów ze studia Disneya i Pixara, w tym cała seria „Toy Story", "Auta", "Iniemamocni", „Co w duszy gra", „Luca", „Nasze magiczne Encanto” czy „Cruella”.
Disney+ to również klasyczne bajki jak "Król Lew", „Kopciuszek", „Zaplątani", „Księżniczka i żaba" czy „Mała syrenka". W ofercie są również setki seriali, filmów krótkometrażowych i programów stacji Disney Channel.
W serwisie znajdziemy też produkcje oryginalne z innych gatunków jak np. komediowy serial „Zbrodnie po sąsiedzku” czy produkcję „Pam i Tommy” czy nowa wersja reality-show "Kardashianowie". Jest też cała paleta serialowej klasyki: 33 sezony "Simpsonów", „Grey’s Anatomy: Chirurdzy", „9-1-1”, "Prison Break", "Homeland", "24", „Lost”, "American Horror Story", "The Walking Dead" czy „Family Guy: Głowa rodziny”. Nie brakuje kinowych hitów z kin jak m.in. "Karmazynowy przypływ", „Szklana pułapka” czy „Avatar”.
Filmy dokumentalne National Geographic dostępne w Disney+ to m.in. „Na ratunek: Misja w jaskini" i „Free Solo", są też seriale dokumentalne jak „Świat według Jeffa Goldbluma" i „Gordon Ramsay: Świat na talerzu".
Za dostęp do Disney+ miesięcznie użytkownicy zapłacą 28,99 zł. Osoby, które zarejestrowały się na stronie disneyplus.com do 13 czerwca, mogły wykupić roczną subskrypcję w cenie za osiem miesięcy.
Wspólna oferta Disney+ i Grupy Polsat Plus
Disney+ jest też oferowany w pakietach platformy Polsat Box w cenie + od 35 zł miesięcznie, a w ofertach z pakietem L i z pakietami dodatkowymi oraz abonamentem od 100 zł miesięcznie. W tym przypadku dopłata za korzystanie z serwisu względem standardowego pakietu platformy to 10-15 zł.
W Plusie Disney+ jest dostępny bez opłat przez rok w każdym abonamencie głosowym oraz internetowym (Internet 5G/LTE i Plus Światłowód). W Netii Disney+ jest oferowany bez opłat przez rok w ofertach szybkiego, stacjonarnego dostępu do internetu oraz pakietach z usługami TV. Bez opłat przez dwa lata dostaniemy go za połączenie trzech usług abonamentowych (internet, TV, telefon komórkowy z przeniesieniem numeru).
Z kolei na platformie VoD Polsat Box Go pojawił się nowy pakiet, w którym za 50 zł miesięcznie klienci znajdą się wszystkie treści z pakietu Polsat Box Go Premium, wzbogacone o dostęp do Disney+.
Serwis oferuje wybrane treści w 4K. Na jednym koncie można oglądać seriale i filmy na czterech urządzeniach urządzeniach jednocześnie i stworzyć siedem profili. Obecnie trwa szeroka kampania reklamowa Disney+ - działania obejmują m.in outdoor, telewizję oraz internet.
Disney+ to kolejny serwis streamingowy na polskim rynku, który stał się pod tym względem mocno konkurencyjny. W Polsce działają jeszcze tacy międzynarodowi gracze jak Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video czy Viaplay, a także lokalni jak Canal+ Online, TVP VoD, Player czy Polsat Box GO.
Według badania Mediapanel w maju br. Netfliksa, jako serwis www i aplikację na urządzenia mobilne, odwiedziło 13,44 mln użytkowników. Drugie miejsce zajął HBO Max z 4,69 mln odwiedzających, trzeci był Player mający 4,02 mln użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Disney+ ruszył w Polsce. Tak przedstawia się oferta i ceny