Robert Lewandowski zaczął reklamować Panasonic Lumix G
Potwierdziły się nieoficjalne informacje, że Robert Lewandowski podpisał kontrakt reklamowy z firmą Panasonic dotyczący marki Lumix G. Działania marketingowe zaczęły się na facebookowym fanpage’u piłkarza.
Nieoficjalne doniesienia o tym, że Robert Lewandowski został ambasadorem reklamowym aparatu fotograficznego Panasonic Lumix G, podał w połowie września serwis Fakt.pl. Przedstawiciele Panasonic Polska nie chcieli wtedy komentować tej informacji.
W miniony weekend Lewandowski na swoim fanpage’u facebookowym zamieścił zdjęcia pokazujące, jak korzysta z tego aparatu. Towarzyszy temu podpis: „Panasonic Lumix G - moja nowa zabawka!”.
Fanpage zawodnika ma obecnie 1,73 mln fanów i jest zdecydowanie najpopularniejszym z profili facebookowych polskich celebrytów (dla porównania Kuba Wojewódzki, który na początku br. skasował swój fanpage z ponad milionem użytkowników, na nowym profilu ma teraz 385 tys. fanów). Profil piłkarza zaczął skokowo zyskiwać popularność wiosną br., kiedy został zaangażowany w kampanię reklamową Nike.
Robert Lewandowski jest kolejnym piłkarzem reklamującym Panasonic Lumix G. Ambasadorem aparatu na rynku niemieckim jest, Marco Reus, kolega Lewandowskiego z Borussii Dortmund, natomiast na rynku szwajcarskim - Yann Sommer, bramkarz FC Basel.
We wtorek po południu współpracę z Lewandowkim oficjalnie potwierdził Panasonic. - Dzięki swojej energicznej osobowości połączonej z szybkością gry na boisku, Robert Lewandowski znakomicie wpisuje się w dynamiczny i nowoczesny wizerunek marki Panasonic. Jego obecność w kampanii reklamowej Lumix G pozwoli też podkreślić kluczowe cechy naszych produktów - uzasadnia Maciej Pączka, dyrektor marketingu w polskim oddziale koncernu.
Główna część akcji reklamowej zacznie się 23 października i obejmie internet (reklam w serwisach, aktywności w social media), outdoor (billboardy) oraz punkty sprzedaży. Za przygotowanie kreacji do kampanii odpowiada agencja Ogilvy PR, a za realizacją sesji zdjęciowej zajął się dom produkcyjny Redworks.
Obecnie z wykorzystaniem wizerunku Roberta Lewandowskiego jest prowadzona kampania reklamowa gry FIFA 14 (obejrzyj spoty). We wrześniu była emitowana reklama Orange Polska, w której z pewnymi oporami Lewandowski jako zawodnik reprezentacji Polski zagrał wspólnie z Jakubem Błaszczykowskim i Wojciechem Szczęsnym (zobacz to).
Według magazynu „Forbes” Robert Lewandowski jest obecnie najcenniejszą reklamową polską gwiazdą - jego wartość pod tym względem wyceniono na 1,057 mln zł (zobacz pełne zestawienie „Forbesa”).
Dołącz do dyskusji: Robert Lewandowski zaczął reklamować Panasonic Lumix G