Rynek przeglądarek internetowych: Chrome traci, w górę Firefox
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w listopadzie 2016 r. zanotowała spadek udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce.
Z danych StatCounter wynika, że w listopadzie br. Chrome miał w skali globalnej 59,06 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 59,24 proc. w październiku.
W tym samym czasie wzrost zanotowały kolejne w rankingu przeglądarki Firefox (z 13,29 proc. do 13,49 proc.) i Safari (z 10,23 proc. do 10,39 proc.). Stracił natomiast czwarty w zestawieniu Internet Explorer (z 8,9 proc. do 8,77 proc.), a zyskał zamykający Top 5 najnowszy produkt koncernu z Redmond - Edge (z 2,83 proc. do 2,94 proc.).
Tymczasem w Polsce Chrome, który utrzymał pozycję zdecydowanego lidera, także zanotował spadek, przy czym znacznie wyraźniejszy niż w skali globalnej. Przeglądarka Google miała w listopadzie br. 56,58 proc. udziału w naszym rynku, wobec 59,4 proc. w październiku.
Najbardziej zyskała na tym następna w zestawieniu przeglądarka Firefox (wzrost z 25,08 proc. do 27,26 proc.), ale także zajmujące kolejne miejsca: Opera (z 5,99 proc. do 6,14 proc.), Internet Explorer (z 3,5 proc. do 3,64 proc.) oraz Safari (z 2,19 proc. do 2,44 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome traci, w górę Firefox