Rynek tabletów w II kw. w dół, Apple przed Samsungiem
W II kwartale 2017 r. na całym świecie sprzedano 37,9 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale 2017 r. zmalała o 3,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (39,3 mln).
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, które dzięki wzrostowi sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym - o 14,7 proc., z 10 mln do 11,4 mln sztuk - zwiększyło swój udział w rynku z 25,4 proc. do 30,1 proc.
Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował minimalny spadek sprzedaży swoich tabletów (o 0,8 proc.; 6 mln sztuk), ale jednocześnie minimalny wzrost rynkowego udziału - z 15,4 proc. do 15,8 proc.
W ujęciu wzrostowym, najlepsze wyniki w Top 5 zanotowały kolejne w rankingu firmy Huawei i Amazon.com, które zwiększyły sprzedaż swoich tabletów odpowiednio o 47,1 proc. i 51,7 proc. Z kolei zamykająca zestawienie firma Lenovo zakończyła II kwartał z blisko 15-proc. spadkiem.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W II KW. 2017 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | II KW. 2017 SPRZEDAŻ | II KW. 2017 UDZIAŁ W RYNKU | II KW. 2016 SPRZEDAŻ | II KW. 2016 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple | 11.4 | 30.1% | 10.0 | 25.4% | 14.7% |
2. Samsung | 6.0 | 15.8% | 6.0 | 15.4% | -0.8% |
3. Huawei | 3.0 | 8.0% | 2.1 | 5.3% | 47.1% |
4. Amazon.com | 2.4 | 6.4% | 1.6 | 4.1% | 51.7% |
5. Lenovo | 2.2 | 5.7% | 2.5 | 6.5% | -14.6% |
Pozostałe | 12.9 | 33.9% | 17.0 | 43.4% | -24.6% |
SUMA | 37.9 | 100.0% | 39.3 | 100.0% | -3.4% |
Dołącz do dyskusji: Rynek tabletów w II kw. w dół, Apple przed Samsungiem