Safari i przeglądarka Androida w dół na urządzeniach mobilnych, Chrome i Opera Mini w górę
Safari - najpopularniejsza przeglądarka internetowa wykorzystywana w telefonach komórkowych i tabletach - zanotowała w grudniu 2014 r. wyraźny spadek udziału w rynku. Straciła również przeglądarka Androida, na czym zyskały mobilna odsłona Chrome i Opera Mini.
Z danych Net Applications wynika, że w grudniu ub.r. Safari miała 43,76 proc. udziału w rynku - o 1,64 pkt. proc. mniej niż w listopadzie.
Jeszcze większy spadek zanotowała trzecia w rankingu przeglądarka wbudowana w system Android (z 19,18 proc. do 16,65 proc.).
Sporo zyskały tymczasem mobilna odsłona przeglądarki Google Chrome (z 21,45 proc. do 23,65 proc.) oraz Opera Mini (z 8,17 proc. do 9,47 proc.). Pierwszą piątkę zamyka Internet Explorer (wzrost z 2,12 proc. do 2,27 proc.).
Dołącz do dyskusji: Safari i przeglądarka Androida w dół na urządzeniach mobilnych, Chrome i Opera Mini w górę