Samsung Smart TV: szybki wzrost popularności polskojęzycznych aplikacji
W 2012 roku liczba uruchomień polskojęzycznych aplikacji na platformie Samsung Smart TV wzrosła o prawie 700 proc. w porównaniu z rokiem 2011. W tym czasie prawie o 300 proc. zwiększyła się także liczba takich aplikacji.
Samsung podaje, że całkowita liczba uruchomień aplikacji polskojęzycznych w interfejsie użytkownika Samsung Smart TV - Smart Hub, wzrosła z kilku milionów w 2011 roku do kilkunastu milionów w roku 2012, czyli o około 700 proc.
Jednym z powodów tak szybkiego wzrostu jest stale rosnąca liczba aplikacji lokalnych. Aktualnie jest ich ponad 70, co oznacza wzrost o 268 proc. w porównaniu z rokiem 2011, kiedy było ich 19.
Inna przyczyna to coraz większa liczba podłączeń do internetu telewizorów Samsung Smart TV oraz odtwarzaczy i kin domowych z funkcją Smart Hub na polskim rynku. W porównaniu z 2011 rokiem liczba urządzeń Samsunga podłączonych po raz pierwszy do internetu w roku 2012 wzrosła o 126%.
Spośród lokalnych aplikacji największym zainteresowaniem wśród Polaków w 2012 roku cieszyły się TVN Player, ipla i VOD.TVP.PL. Dużą popularnością cieszyła się także aplikacja globalna Social TV, która umożliwia korzystanie z wybranych funkcji serwisów społecznościowych Facebook, YouTube, Twitter i Google Talk.
Obecnie posiadacze telewizorów z dostępem do platformy Samsung Smart TV mogą korzystać z ponad 70 polskich i 400 globalnych aplikacji.
Dołącz do dyskusji: Samsung Smart TV: szybki wzrost popularności polskojęzycznych aplikacji