Ponad 8,7 miliona złotych kary dla Polkomtela. „Wniesiemy apelację”
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) odrzucił odwołanie Polkomtela od kary w wysokości ponad 8,7 miliona złotych nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Operator został ukarany za niedozwolone praktyki przy rozwiązywaniu umów z użytkownikami, przysługuje mu odwołanie do wyższej instancji. – Czekamy na uzasadnienie, planujemy apelację – zapowiada Arkadiusz Majewski, rzecznik Polkomtela.
Orzeczenie SOKiK dotyczy decyzji wydanej przez UOKiK w grudniu 2014 r. dotyczącej praktyk Polkomtela związanych z rezygnacją użytkowników z umów zawartych z operatorem.
Regulator uznał wówczas za niezgodne z przepisami postępowanie operatora, zgodnie z którym abonent we wniosku o rozwiązanie umowy był zobowiązany do podania w nim numeru telefonu którego dotyczyło wypowiedzenie. Kolejny zarzut UOKiK-u dotyczył obowiązku odesłania przez użytkownika na jego własny koszt karty SIM w wypadku rezygnacji z usług.
Ostatecznie UOKiK postanowił ukarać Polkomtel kwotą ponad 8,7 mln zł. Operator odwołał się od tej decyzji regulatora.
Teraz SOKiK wydał orzeczenie, w którym odrzucił skargę operatora podtrzymując jednocześnie wysokość kary nałożonej na telekom przez UOKiK.
Polkomtel nie zgadza się z wyrokiem wydanym przez SOKiK, co potwierdza w mailu skierowanym do redakcji Wirtualnemedia.pl Arkadiusz Majewski, rzecznik operatora.
- Wyrok jest nieprawomocny, czekamy na sporządzenie uzasadnienia wyroku przez SOKiK i po jego doręczeniu wniesiemy apelację do Sądu Apelacyjnego – zapowiada Arkadiusz Majewski.
Dołącz do dyskusji: Ponad 8,7 miliona złotych kary dla Polkomtela. „Wniesiemy apelację”