Spadek przychodów ze sprzedaży kart pamięci flash
W ubiegłym roku światowe przychody ze sprzedaży kart pamięci flash wyniosły 7,8 miliarda dolarów.
To o 15 procent mniej w porównaniu z rokiem 2007 - wynika z danych firmy badawczej iSuppli.
Liderem sprzedaży była pod tym względem firma SanDisk, z 2,094 miliarda dolarów przychodów i 26,7 procenta udziału w rynku. Na kolejnych miejscach znalazły się firmy: Toshiba (1,626 mld USD, 20,8 proc.), Sony (581 mln USD, 7,4 proc.), Samsung (451 mln USD, 5,8 proc.), Kingston (447 mln USD, 5,7 proc.), Panasonic (292 mln USD, 3,7 proc.), Lexar (291 mln USD, 3,7 proc.), Transcend (284 mln USD, 3,6 proc.), Ritek (184 mln USD, 2,3 proc.), PQI (163 mln USD, 2,1 proc.), A-Data (164 mln USD, 2,1 proc.), Kingmax Digital (115 mln USD, 1,5 proc.), PNY (93 mln USD, 1,2 proc.), Dane-Elec (92 mln USD, 1,2 proc.) oraz Apacer (92 mln USD, 1,2 proc.).
Z danych iSuppli wynika również, że w ubiegłym roku na całym świecie sprzedano 397 milionów kart microSD, z czego 131 milionów miało pojemność 1GB, a 128 milionów 2GB. Tymczasem sprzedaż kart SD (Secure Digital) ukształtowała się na poziomie około 270 milionów (100 milionów - 2GB). Łącznie sprzedano ponad 700 milionów kart SD, miniSD i microSD, które były zdecydowanie bardziej popularne od kart CF, MMC i MS.
Dołącz do dyskusji: Spadek przychodów ze sprzedaży kart pamięci flash