„Gazeta Wyborcza”: 200 tys. zł dla strajkujących nauczycieli ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zakończyła sprzedaż specjalnej oferty prenumeraty cyfrowej, z której przychód zostanie przekazany na wsparcie strajkujących nauczycieli. Zebrano 200 tys. zł.
Akcja "Gazety Wyborczej" pod hasłem #Wspieramynauczycieli trwała od piątku 12 kwietnia br. Internauci mogli zakupić specjalną prenumeratę cyfrową dziennika w dwóch pakietach na miesiąc, kwartał lub rok.
Cały przychód ze sprzedaży subskrypcji - 200 tys. zł - zostanie przekazany na specjalny fundusz, który ma zrekompensować protestującym nauczycielom utratę części pensji. Społeczny komitet "Wspieram nauczycieli" ma przekazać pieniądze pedagogom znajdującym się w najtrudniejszej sytuacji.
„Gazeta Wyborcza” organizuje różne akcje wspierające pracowników oświaty w czasie strajku, m.in. wydając specjalne numery dziennika - bezpłatne egzemplarze dla nauczycieli, uczniów i ich rodziców, a także prowadząc relacje na żywo z miejsc protestów, czy przygotowując newsletter strajkowy.
Ponadto w piątek 26 kwietnia br. w warszawskiej siedzibie dziennika przy ul. Czerskiej 8/10 odbędzie się koncert Waldemara Malickiego z zespołem. Cały dochód z tego wydarzenia zostanie przekazany na wsparcie strajkujących nauczycieli. Bilety na wydarzenie można kupić na bilety.cojestgrane24.pl lub w Cafe Gazeta w Agorze (ul. Czerska 8/10 w Warszawie). Liczba miejsc jest ograniczona. Dodatkowo wszyscy, którzy zakupią bilet na piątkowy występ, otrzymają w prezencie 3-miesięczny bezpłatny dostęp do treści na Wyborcza.pl.
Na koniec 2018 r. ponad 170 tys.
„Gazeta Wyborcza” jako pierwsza w naszym kraju wprowadziła system limitowanego dostępu do swoich treści (paywall) i ofertę prenumeraty cyfrowej. Na koniec grudnia 2018 r. korzystało z niej ponad 170 tys. osób. Liczba użytkowników płatnej subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” rośnie systematyczne. Na koniec 2014 roku wynosiła 54,9 tys., rok później - 77 tys., na koniec 2016 roku 100 tys., a na koniec 2017 roku - 133 tys.
Agora w zaprezentowanej w połowie ub.r. strategii na najbliższe lata planuje, że do końca 2022 roku liczba subskrybentów „GW” wzrośnie do 327 tys.
Według danych ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 94 527 egz., o 14,8 proc. mniej niż rok wcześniej.
W styczniu br. portal Wyborcza.pl miał 8,35 mln realnych użytkowników i 79,97 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza”: 200 tys. zł dla strajkujących nauczycieli ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej