Strategy Analytics: 50-proc. wzrost sprzedaży smartfonów w I kw.
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na całym świecie sprzedano 54 miliony smartfonów.
To o 50 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (36 mln) - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics. Jednocześnie to najszybsze tempo wzrostu w ciągu ostatnich blisko trzech lat, a smartfony cały czas najbardziej przyczyniają się do wyciągania branży komórkowej z kryzysu.
Według Toma Kanga, dyrektora Strategy Analytics, smartfony stanowiły w I kwartale 18 proc. ogółu sprzedanych na świecie komórek, a wzrost ich sprzedaży jest w głównej mierze napędzany przez wysokie dopłaty operatorów, ostrą konkurencję miedzy producentami i coraz większą liczbę tańszych modeli opartych na systemach takich jak Symbian i Android.
Liderem w I kwartale była Nokia, która sprzedała rekordową liczbę 21,5 miliona smartfonów - o 57 proc. większą niż rok wcześniej. Fiński producent wyprzedził firmy RIM i Apple.
Globalna sprzedaż smartfonów i udział w rynku - pierwsza trójka dostawców
Sprzedaż smartfonów (w mln sztuk) | 2008 | I kw. 2009 | 2009 | I kw. 2010 |
Nokia RIM Apple Pozostali | 60.5 23.5 13.7 53.4 | 13.7 7.3 3.8 11.1 | 67.8 34.5 25.1 47.3 | 21.5 10.6 8.8 12.8 |
Suma | 151.1 | 35.9 | 174.7 | 53.7 |
Udział w rynku (w %) | 2008 | I kw. 2009 | 2009 | I kw. 2010 |
Nokia RIM Apple Pozostali | 40.0 15.5 9.1 35.4 | 38.2 20.3 10.6 30.9 | 38.8 19.7 14.4 27.1 | 40.0 19.7 16.4 23.8 |
Suma | 100.0 | 100.0 | 100.0 | 100.0 |
wzrost rok do roku | 23.1 | 7.5 | 15.6 | 49.6 |
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 50-proc. wzrost sprzedaży smartfonów w I kw.