„Tele Świat” na czele dwutygodników w 2013 roku, ostro w dół „Przyjaciółka” (Top 24)
W 2013 roku na pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich dwutygodników awansował „Tele Świat”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Kaczor Donald”, z kolei najwięcej straciła „Grazia”.
Średnia sprzedaż ogółem telewizyjnego „Tele Świata” (Wydawnictwo Bauer) w 2013 roku wyniosła 375 226 egz. i w porównaniu do 2012 roku była niższa o 2,13 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten na pozycję lidera awansował z miejsca czwartego.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Z pierwszego na drugie miejsce spadł poradnikowy dwutygodnik „Przyjaciółka” (Edipresse Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie spadła o 17,95 proc. do 362 417 egz.
Natomiast z miejsca drugiego na ostatnią pozycję podium spadł najpopularniejszy magazyn people, czyli „Party” (Edipresse Polska), którego średni wynik sprzedażowy w 2013 roku zmniejszył się o 19,73 proc. do poziomu 346 610 egz.
Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł zajmujący 21. miejsce dwutygodnik „Kaczor Donald” (Egmont Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku zwiększyła się bowiem o 2,22 proc. i wyniosła 26 043 egz.
Z kolei największy spadek, wynoszący aż 54,18 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w 2013 roku uplasował się na poziomie 139 132 egz. Tym samym tytuł ten spadł z miejsca szóstego na czternaste.
Dwutygodnik ten na rynku ukazuje się od końca listopada 2012 roku. Wówczas „Grazia” wspierana była kampanią reklamową, a jej cena wynosiła 1,99 zł (dowiedz się więcej). Obecnie tytuł ten kosztuje 2,99 zł.
Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia cztery pozycje zajęły magazyny poradnikowe. Trzy miejsca przypadły pismom z segmentu people. Ponadto w top 10 znalazły się dwa dwutygodniki telewizyjne oraz pismo z segmentu real life stories.
Wirtualnemedia.pl | rok | |||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Świat | 547 465 | 379 072 | 375 226 | 538 166 | 383 380 | 383 380 |
Przyjaciółka | 463 487 | 362 813 | 362 417 | 544 206 | 443 839 | 441 714 |
Party Życie Gwiazd | 467 487 | 346 674 | 346 610 | 550 641 | 432 398 | 431 819 |
Tina | 418 855 | 308 947 | 308 931 | 519 319 | 377 803 | 377 803 |
Show | 424 371 | 292 566 | 292 566 | 562 399 | 428 894 | 428 894 |
Pani Domu | 275 174 | 206 269 | 206 165 | 336 657 | 252 606 | 252 602 |
TV14 | 302 360 | 203 840 | 203 840 | 322 197 | 216 079 | 216 079 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 302 029 | 201 820 | 201 323 | 378 490 | 278 911 | 278 875 |
Z Życia Wzięte | 334 772 | 184 421 | 184 421 | 380 324 | 212 974 | 212 974 |
Naj | 265 017 | 179 124 | 179 120 | 429 088 | 284 515 | 284 515 |
Świat Seriali | 282 827 | 174 914 | 174 914 | 316 068 | 205 361 | 205 361 |
Viva | 267 175 | 170 580 | 170 338 | 297 960 | 208 520 | 208 520 |
Bravo | 213 959 | 146 151 | 146 151 | 242 518 | 170 507 | 170 507 |
Grazia | 269 394 | 139 282 | 139 132 | 416 620 | 303 724 | 303 624 |
Gala | 211 149 | 123 629 | 123 524 | 250 973 | 141 037 | 139 425 |
Sukcesy i Porażki | 194 658 | 107 805 | 107 805 | 209 765 | 121 098 | 121 098 |
Takie jest Życie | 207 936 | 107 458 | 107 458 | 227 929 | 124 750 | 124 750 |
Relaks | 186 492 | 97 800 | 97 795 | 208 782 | 106 848 | 106 848 |
Bravo Sport | 132 013 | 97 237 | 97 237 | 140 716 | 103 501 | 103 501 |
Ekran TV | 109 526 | 65 720 | 65 720 | 116 393 | 70 879 | 70 879 |
Kaczor Donald | 44 144 | 26 043 | 26 043 | 44 934 | 25 477 | 25 477 |
Forum (dwutygodnik) | 51 679 | 22 382 | 22 093 | - | - | - |
Medical Tribune | 18 588 | 13 136 | 13 136 | 20 000 | 15 865 | 15 863 |
Puls Medycyny | 20 000 | 4 016 | 3 994 | 20 000 | 4 615 | 4 464 |
Dołącz do dyskusji: „Tele Świat” na czele dwutygodników w 2013 roku, ostro w dół „Przyjaciółka” (Top 24)