SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

The & Partnership ze spadkiem wpływów o 8 proc. i zysku o 1,4 mln zł

Agencja marketingowa The & Partnership (związana z koncernem WPP) zanotowała spadek przychodów o 8,4 proc. do 126,53 mln zł, a jej zysk netto poszedł w dół z 2,39 mln zł do 962,9 tys. zł.

Przychody The & Partnership z usług reklamowych zmalały rok do roku ze 129,8 do 119,72 mln zł, a te z usług określonych jako pozostałe - z 8,27 do 6,82 mln zł.

Krajowe wpływy agencji spadły ze 106,23 do 98,51 mln zł, natomiast zagraniczne - z 31,84 do 28,02 mln zł. Przychody od innych podmiotów z koncernu WPP poszły w dół z 4,14 do 1,64 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się 1,26 mln zł od GroupM, 1,09 mln zł od m/SIX Communications i 708 tys. zł ujemnych wpływów od Bates Poland.

- W branży reklamowej pandemia (Covid-19) przyczyniła się do spadku przychodów ze sprzedaży ze względu na odwoływane bądź przesuwane kampanie reklamowe klientów głównie z wykorzystaniem tradycyjnych mediów. Jest to w istotnej mierze rekompensowane większym popytem klientów na kampanie z wykorzystaniem mediów digitalowych. Dlatego spadek przychodów ze sprzedaży związany z prowadzeniem kampanii wykorzystujących tradycyjne media (TV, prasa, outdoor, radio) został częściowo złagodzony zwiększoną sprzedażą kampanii internetowych - zaznaczono w sprawozdaniu agencji.

Globalnie sieć The & Partnership została utworzona w 2017 roku, po tym jak pozyskano obsługę kreatywną i mediową Toyoty. Obecnie obsługuje także innych klientów - lokalnych i globalnych.

Koszty zmalały o 7 proc.

Wydatki operacyjne The & Partnership w ub.r. wyniosły 125,17 mln zł, po spadku o 7,3 proc. ze 135,03 mln zł. Koszty usług obcych poszły w dół ze 132,83 do 122,98 mln zł.

Z kolei wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 1,66 do 1,73 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 374,4 do 367,8 tys. zł. W ub.r. w firmie pracowało średnio 18 osób na etacie, o dwie więcej niż w 2019 roku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Koszty zużycia materiałów i energii poszły w dół z 18 do 1,8 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - ze 113,4 do 60,7 tys. zł.

Pozostałe wpływy operacyjne zmniejszyły się z 231,7 do 158,8 tys. zł, pozostałe wydatki operacyjne - ze 159,8 do 124,3 tys. zł, a koszty finansowe wzrosły ze 145,9 do 186 tys. zł.

Wyniki rentowności The & Partnership wyraźnie się obniżyły. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 3,04 do 1,36 mln zł, zysk operacyjny - z 3,11 do 1,39 mln zł, zysk brutto - z 2,96 do 1,2 mln zł, a zysk netto - z 2,39 mln zł do 962,9 tys. zł.

100 proc. udziałów agencji ma angielska spółka The & Partners Group.

Dołącz do dyskusji: The & Partnership ze spadkiem wpływów o 8 proc. i zysku o 1,4 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl