TVN Turbo inwestuje w ramówkę i chce być liderem
Kanał TVN Turbo jesienią pokaże sześć nowych polskich pozycji, m.in. “Siłę armii” czy “Top Wings”. Pojawią się też filmy dokumentalne o II wojnie światowej. Nowa oferta ma sprawić, że stacja będzie liderem rynku.
- Jesienią na antenie TVN Turbo będzie ponad 60 pozycji programowych. Siłą naszej ramówki będą własne produkcje, których będzie ponad 40 - mówi Wirtualnemedia.pl Paweł Jordan, szef TVN Turbo. Zupełnie nowych polskich programów zaplanowano w tej ramówce sześć.
Pierwszym z nich będzie “Siła armii”, której autorem i gospodarzem będzie mjr Arkadiusz Kups. Magazyn pokaże, jak działa polskie wojsko i jakim sprzętem dysponuje. W “Sile armii” zostanie zaprezentowane zostaną m.in. Anakondy, F16, Rosomaki czy trałowce. Widzowie zobaczą też jak szkoli się żołnierzy. Program będzie nadawany w niedziele o 16.50 począwszy od 8 września br.
Do zespołu męskiej stacji dołączył też związany dotąd TV4 Kuba Klawiter, który poprowadzi “Nowy gadżet” . Magazyn będzie następcą programu “Gadżet”, ale z inną formułą, studiem i oprawą. W każdym odcinku Klawiter będzie prezentował i samodzielnie testował różne gadżety. Emisja w niedziele o 15.30.
Nowością w TVN Turbo będzie też poświęcony lataniu program “Top Wings”, który poprowadzą Wojciech Dobrzeniecki, pilot zawodowy oraz Piotr Fiedler, jego uczeń. W tym cyklu, nadawanym w soboty o 10.30, widzowie zobaczą jak w powietrzu sprawują się Cesny, Antonowce czy śmigłowce, znajdą sie w nim też rozmowy z pasjonatami latania.
Stacja pokaże także oparty na znanym z TVN Style formacie “66...” program “44 kultowe samochody”, w którym eksperci od samochodów i celebryci będą komentować kultowe auta jak Cadillac Edwarda Gierka, Citroen De Gaulle’a, Star czy Czarna Wołga. Emisja w piątki o 22.25.
Gospodarz “Jazdy polskiej” Kuba Bielak jesienią poprowadzi w TVN Turbo “Jazdę (nie) polską” - W tym programie będzie on tropił drogowe absurdy w Grecji i Finlandii - zapowiada Jordan. Zmagania Bielaka śledzić będzie można w niedziele o 13.00.
TVN Turbo wyemituje też survival show “Poczuj dzikość”. Zwycięzcy konkursu zorganizowanego na fanpage’u Old Spice rywalizować będą w nim w różnych ekstremalnych wyzwaniach z przymrużeniem oka jak spływ kajakami przy użyciu patelni czy jazda konna tyłem. Gospodarzem programu, nadawanego w niedziele o 9.00, będzie znany z reklamy Old Spice Isaiah Mustafa.
Cześć programów zostanie jesienią odświeżonych. Współprowadzącym “Zakup kontrolowany” obok Adama Kornackiego zostanie Marcin Klimkowski, dziennikarz “Auto, Motor, Sport”. “Raport Turbo” otrzyma nową oprawę i zacznie być realizowany w HD. Zmieni się też sposób realizacji programu “Wypadek-przyadek”, który pokazywać będzie wydarzenia tuż po konkretnym zdarzeniu drogowym.
W jesiennej ramówce będą także nowe odcinki takich formatów jak m.in. “Agromachina”, “Automaniak”, “W sieci monitoringu”, “Uwaga! Pirat”, “Auto-Sport”, “Na osi”, “Turbo kamera”, “Legendy PRL”, “Jak to jest złowione” czy “Królowie driftu”. Nie będzie natomiast kolejnej serii wprowadzonego wiosną “Max Powera” prowadzonego przez Tede.
Ważną częścią oferty stacji pozostaje sport. TVN Turbo jesienią pokaże jeden mecz Ligi Europejskiej w każdej kolejce, poza tym na antenie kanału będą transmitowane mecze piłkarskiego Pucharu Polski, żużlowa Enea Ekstraliga oraz sporty motorowe.
Wśród nowości zagranicznych znajdzie się cykl filmów dokumentalnych o II wojnie światowej (emisja w środy o 20.20), a także czwartkowe pasmo dokumentalne o nietypowych zawodach, w którym będą takie produkcje jak “Demony prędkości” czy “Piloci awionetek”. Pojawią się też nowe odcinki “Drwali” i “Parszywej dwudziestki”.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średni udział TVN Turbo w rynku w grupie 16-49 w sierpniu br. wyniósł 0,64 proc. Lepiej w zeszłym miesiącu radził sobie konkurencyjny Polsat Play (0,68 proc.). Jednak np. w maju br., gdy w obu stacjach była jeszcze premierowa ramówka, TVN Turbo miało 0,82 proc. udziału, a Polsat Play - 0,5 proc.
- Przeczekaliśmy okres wakacji, by teraz uderzyć z pełną mocą - mówi nam Jordan. Zapowiada, że TVN Turbo chce być jesienią liderem wśród kanałów lifestylowych dla mężczyzn.
Dołącz do dyskusji: TVN Turbo inwestuje w ramówkę i chce być liderem