TVN24 zdecydowanym liderem w kwietniu. Telewizja wPolsce.pl zyskała najwięcej
W kwietniu br. zdecydowanym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl, a najwięcej straciła TV Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w kwietniu 2019 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,64 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 12,84 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,44 proc. (po wzroście o 0,03 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,05 proc. udziału, po spadku względem kwietnia 2018 roku o 2,69 proc. 1 października ub.r. wystartowała nowa ramówka Polsatu News, w której znalazło się aż 9 nowych programów. Zmianie uległ także wygląd studia Polsat News. Na wizji zadebiutowali również Joanna Racewicz i Bogdan Rymanowski. Ramówka stacji została dodatkowo skorygowana wraz z początkiem tego roku w celu ujednolicenia pasm.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,97 proc. Jego wynik względem kwietnia zeszłego roku wzrósł o 14,95 proc.
Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział zwiększył się o 2,09 proc. do 0,39 proc.
Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu 2017 roku kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca ub.r. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w kwietniu br. wyniósł 0,003 proc., po wzroście względem kwietnia ub.r. o 50 proc. - największym w zestawieniu.
Z kolei najwięcej straciła będąca ósma w zestawieniu TV Republika, której wynik zmniejszył się o 40 proc. do 0,03 proc. udziału.
Największy udział (5,03 proc.) wśród grup kanałów newsowych w kwietniu br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notujący wzrost o 11,93 proc. Drugie miejsce zajęły stacje newsowe TVP, których udział jednak zwiększył się o 2,96 proc. do 4,41 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w kwietniu 2019 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,98 proc., po wzroście o 42,03 proc. - największym w zestawieniu.
Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,45 proc. udziału, do góry o 15,99 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (0,67 proc.; + 4,23 proc.).
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,30 proc. udziału, po wzroście o 36,44 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 zdecydowanym liderem w kwietniu. Telewizja wPolsce.pl zyskała najwięcej
Do studia weszła sprzątaczka z mopem i oglądalność skoczyła o 50%!