TVP Info znów liderem wśród stacji informacyjnych
W lutym 2014 roku pozycję lidera oglądalności wśród stacji informacyjnych zajęło TVP Info. Drugie miejsce należało do TVN24, który zanotował największy spadek w zestawieniu, ale był liderem w grupie komercyjnej. Z kolei najwięcej zyskał Polsat News.
Kanał TVP Info w każdej minucie w lutym 2014 roku śledziło średnio 201 tys. widzów, czyli o 4,09 proc. mniej niż w lutym 2013 roku, a jego udział w rynku telewizyjnym zmniejszył się z 3,02 proc. do 2,86 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
>>> „Teleexpress” liderem programów informacyjnych. „Wiadomości” wyprzedziły „Fakty”
Od września ub.r. kanał ten przestał emitować programy lokalne i zniknął z analogowych pakietów kablówek. Spowodowało to ogromny spadek oglądalności tej stacji, jednak z miesiąca na miesiąc wyniki TVP Info systematycznie się poprawiają (zobacz te dane). W lutym br. stacja walczyła o widzów, pokazując liczne relacje z igrzysk olimpijskich, w tym kwalifikacje do konkursów w skokach narciarskich.
Druga lokata należała do kanału TVN24, którego średnia minutowa widownia zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem o 6,32 proc. i wyniosła 194 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 0,23 pkt. proc. do 2,75 proc.
Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia poszła do góry o 12,09 proc. do 75 tys. osób. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Kanał ten w lutym br. zanotował 1,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym (rok wcześniej wyniósł on 0,97 proc.).
Natomiast oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zwiększyła się o 9,27 proc. i wyniosła 15 tys. osób, a udział tej telewizji wzrósł o 0,02 pkt. proc. i wyniósł 0,21 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując udział na poziomie 2,32 proc. (w porównaniu do lutego 2013 roku wynik ten się nie zmienił). Drugie miejsce należało do TVP Info, którego udział w tej grupie wyniósł 1,24 proc. (spadek o 0,19 pkt. proc.). Natomiast ostatnią lokatę podium zajął tutaj Polsat News (0,90 proc.; wzrost o 0,14 pkt. proc.).
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Stacja | Miesiąc | Rok | AMR | SHR % | SHR % |
TVP Info | luty | 2014 | 201 179 | 2,86% | 1,24% |
luty | 2013 | 209 753 | 3,02% | 1,43% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
TVN24 | luty | 2014 | 193 592 | 2,75% | 2,32% |
luty | 2013 | 206 658 | 2,98% | 2,32% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
Polsat News | luty | 2014 | 75 312 | 1,07% | 0,90% |
luty | 2013 | 67 187 | 0,97% | 0,76% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
Superstacja | luty | 2014 | 14 514 | 0,21% | 0,10% |
luty | 2013 | 13 283 | 0,19% | 0,07% |
1 2
Dołącz do dyskusji: TVP Info znów liderem wśród stacji informacyjnych