TVP Info zwiększyło wynik o połowę i pokonało TVN24. TV Republika przedostatnia
Nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w lutym 2015 roku zostało TVP Info, które zanotowało największy wzrost w zestawieniu, wynoszący aż 51 proc. Z kolei najwięcej straciła TVP Regionalna.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w lutym br. należało do nadającej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 3,20 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 50,94 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu, a kanał ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.
Na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 2,82 proc., po spadku o 1,74 proc.
Trzecie miejsce należało do TVP Regionalnej, która w ubiegłym miesiącu miała 0,98 proc. udziału, po spadku o 18,33 proc. - największym w zestawieniu.
Na kolejnej pozycji znalazł się Polsat News z udziałem wynoszącym również 0,98 proc., o 15,52 proc. niższym, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
TVN24 Biznes i Świat, nadający od stycznia ub.r., zajął piąte miejsce. Wynik tego kanału uplasował się na poziomie 0,32 proc. (rok wcześniej nie był monitorowany).
Dwa oczka niżej w rankingu uplasowała się Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,12 proc. (stacja monitorowana jest od lipca ub.r.). To więcej niż w styczniu br., gdy telewizja ta miała 0,10 proc. udziału. Na początku roku stacja poszerzyła zasięg o sieć Multimedia Polska (więcej na ten temat).
Udział ostatniego Polsat News 2 w lutym br. wyniósł zaś 0,10 proc, czyli o 42,86 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes.
Największy udział (4,18 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lutym br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 25,90 proc.
Drugą pozycję zajęły kanały Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat - dane dla tej stacji są tylko dla lutego br.), których średni udział wyniósł 3,14 proc. (wzrost o 9,41 proc.). Zaś wynik będącej trzeciej Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) to 1,08 proc. (- 12,20 proc.).
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | |||
luty 2014 | luty 2015 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVP INFO | 154 973 | 2,12% | 229 976 | 3,20% |
TVN24 | 209 420 | 2,87% | 202 441 | 2,82% |
TVP Regionalna | 87 345 | 1,20% | 70 449 | 0,98% |
Polsat News | 84 776 | 1,16% | 70 209 | 0,98% |
TVN24 Biznes i Swiat (TVN CNBC) | - | - | 22 855 | 0,32% |
Superstacja | 14 427 | 0,20% | 14 590 | 0,20% |
TV Republika | - | - | 8 295 | 0,12% |
Polsat News 2 (Polsat Biznes) | 4 897 | 0,07% | 7 293 | 0,10% |
Wirtualnemedia.pl | ||||
Grupy kanałów | ||||
TVP | 242 318 | 3,32% | 300 425 | 4,18% |
TVN | 209 420 | 2,87% | 225 296 | 3,14% |
Polsat | 89 673 | 1,23% | 77 502 | 1,08% |
1 2
Dołącz do dyskusji: TVP Info zwiększyło wynik o połowę i pokonało TVN24. TV Republika przedostatnia