TVP zadowolona z wpływów ze stref kibica i TVP 4K na mundialu. „Przychody trzykrotnie wyższe niż zakładaliśmy”
Wpływy na poziomie 10 mln zł prognozuje Telewizja Polska ze stref kibica oraz reemisji uruchomionego na czas mistrzostw świata w piłce nożnej kanału TVP 4K. - Przychody ze stref kibica są trzykrotnie wyższe niż te, które zakładaliśmy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych wyników - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Maciej Stanecki, wiceprezes Telewizji Polskiej.
14 czerwca br. ruszyły w Rosji piłkarskie mistrzostwa świata w piłce nożnej. Po raz pierwszy od wielu lat gra na nich polska reprezentacja. Prawa do transmisji wszystkich meczów ma Telewizja Polska, która nie ujawnia, ile za to zapłaciła, ale można szacować, że to kilkadziesiąt milionów złotych. Kolejne kilkanaście milionów to koszty obsługi technicznej.
Przedstawiciele domów mediowych pytani przez portal Wirtualnemedia.pl prognozowali, że mundial zapewni TVP skok oglądalności, ale wpływy z reklam nie pokryją kosztów praw do transmisji i obsługi technicznej. Tymczasem w zeszłym tygodniu prezes TVP Jacek Kurski poinformował, że mundialowy bilans jest dla TVP dodatni.
Telewizja Polska autoryzowała około 3 tys. stref kibica w całej Polsce, najwięcej w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi. Nadawca prognozuje, że ze stref kibica przychody wyniosą 6,5 mln zł.
- Przychody ze stref kibica są trzykrotnie wyższe niż te, które zakładaliśmy w ostrożnym rachunku ekonomicznym. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych wyników - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Maciej Stanecki, wiceprezes Telewizji Polskiej.
Z kolei z reemisji uruchomionego na czas mundialu kanału TVP 4K do kasy TVP wpłynie tylko 2,1 mln zł, natomiast z reemisji TVP Sport (poza nc+ GO i Vectra GO) - 320 tys. zł. W sumie daje to 2,4 mln zł. TVP dolicza do tego także kwotę 1,123 mln zł za zakupione przez nc+ i Orange spoty reklamujące dostępność TVP 4K na dużych ekranach.
- Technologia 4K to na razie projekt pilotażowy w Polsce. Kupiliśmy prawa do transmisji 4K i podjęliśmy współpracę z kilkoma partnerami, ale zysk nie był w tej płaszczyźnie najważniejszy - wyjaśnia Stanecki.
Z danych Biura Reklamy TVP wynika, że wpływy ze spotów reklamowych przy meczach piłkarskich wynoszą 48,247 mln zł, a ze sponsoringu - 9,84 mln zł. Przychody z internetu i konkursów SMS-owych to kolejne 2,72 mln zł. W sumie TVP prognozuje wpływy na poziomie 60,8 mln zł. To prawie dwa razy więcej niż telewizja publiczna zarobiła podczas mundialu w 2014 r. - 38 mln zł i 2010 r. - 38,7 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średnia widownia przegranego przez reprezentację Polski meczu z Senegalem pokazanego w TVP1 wyniosła 9,28 mln osób. Przełożyło się to na 65,13 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 68,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 66,53 proc. w grupie 16-59. Na antenie TVP Sport spotkanie oglądało dodatkowo 1,86 mln osób, co dało tej stacji odpowiednio 13,01 proc., 14,25 proc. i 14,62 proc. udziału.
Dołącz do dyskusji: TVP zadowolona z wpływów ze stref kibica i TVP 4K na mundialu. „Przychody trzykrotnie wyższe niż zakładaliśmy”