W I połowie 2013 r. nakłady na reklamę najszybciej zwiększały firmy z branży przemysłu i usług
W pierwszej połowie bieżącego roku globalne nakłady na reklamę firm z sektora przemysłu i usług zwiększyły się w ujęciu rocznym o 7,2 proc. - wynika z przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse.
W pierwszych sześciu miesiącach tego roku wzrost nakładów na reklamę zaobserwowano także w branży FMCG (+5,7 proc.), produktów trwałych (+5,2 proc.), opieki zdrowotnej (+2,5 proc.), kanałów dystrybucji (+1,3 proc.), telekomunikacyjnej (+0,9 proc.) oraz mediów (+0,1 proc.).
Tymczasem sektory, w przypadku których odnotowano spadki reklamowych wydatków, to odzież i akcesoria (-0,2 proc.), rozrywka (-1,2 proc.), finanse (-1,7 proc.) oraz motoryzacja (-3,1 proc.).
Natomiast największy udział w całkowitych nakładach na reklamę na świecie miała w pierwszej połowie bieżącego roku branża FMCG (21,3 proc.). Kolejne pod tym względem sektory to rozrywka (13 proc.), przemysł i usługi (11,3 proc.), motoryzacja (9,2 proc.), media (8,9 proc.), opieka zdrowotna (7,5 proc.), finanse (6,3 proc.), telekomunikacja i produkty trwałe (po 5,9 proc.), kanały dystrybucji (5,4 proc.) oraz odzież i akcesoria (3,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: W I połowie 2013 r. nakłady na reklamę najszybciej zwiększały firmy z branży przemysłu i usług