Z Wawelu odszedł dyrektor marketingu
Dyrektorem marketingu Wawelu, firmy produkującej słodycze nie jest już Dariusz Chwierut. Funkcję tę sprawował nieco ponad 2 lata.
Dariusz Chwierut był w Wawelu odpowiedzialny za realizację strategii komunikacji, zarządzanie kategoriami produktów, sklepy firmowe i Fundację Wawel z Rodziną.
– Mam w sobie ogromny szacunek do marki Wawel, jej produktów i wartości, które oferuje już od blisko 125 lat – mówił ponad 2 lata temu Dariusz Chwierut. – Dzisiejszy marketing wymaga wielokanałowego podejścia i otwartej głowy. Kierowanie rozległym obszarem i marką z taką tradycją to przede wszystkim duża odpowiedzialność, ale też wyzwanie, które mnie napędza – dodał. Stanowisko dyrektora marketingu objął we wrześniu 2022 roku. Na stanowisku dyrektora marketingu firmy Wawel zastąpił Monikę Kowalewską, która pełniła tę funkcję od lutego 2021 r. do lutego 2022 r.
Dariusz Chwierut doświadczenie zdobywał jako dyrektor kreatywny w krakowskich agencjach reklamowych i prowadząc własną działalność reklamową. W tym czasie był odpowiedzialny między innymi za komunikację wielu marek z branży FMCG, w tym: Wawel, Beskidzkie, Bakoma czy Tiger.
Nowa strategia komunikacji
Jednym z pierwszych zadań nowego dyrektora marketingu było wdrożenie zmian w komunikacji marki. W przyjętej strategii producent słodyczy wrócił do korzeni, stawiając na swoje najmocniejsze strony i skojarzenia z marką, jakimi są: czekoladowość, jakość i królewskość. Firma podkreślała 2 lata temu, że znaczącą rolę w nowej strategii komunikacji marki Wawel odegra wieloletnia tradycja, wynikające z niej kompetencje producenta czekolady i wysoka jakość produktów. Dla wzmocnienia skojarzeń z czekoladową tradycją i królewską jakością nowe logo bazuje na kolorze brązowym, kojarzonym z marką i czekoladową specjalizacją producenta. Dodano także symbol królewskiej korony i datę wskazującą na początki działalności Adama Piaseckiego (1898 r.) – protoplasty firmy.
Dariusz Chwierut nie zdradza dalszych planów zawodowych.
Dołącz do dyskusji: Z Wawelu odszedł dyrektor marketingu