Połowa Polaków wspiera cele charytatywne, najpopularniejsze WOŚP i Caritas
Prawie połowa Polaków deklaruje, że przekazuje pieniądze na cele charytatywne. Jednocześnie ten odsetek w przyszłości ma wzrosnąć o 10%. Najbardziej popularnymi przedsięwzięciami charytatywnymi są WOŚP i Caritas Polska, a najbardziej aktywnymi sponsorami działalności charytatywnej Polsat i TVN - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.
Obecnie, zgodnie z deklaracjami respondentów, najbardziej zaangażowanym pokoleniem w pomoc charytatywną są osoby w wieku 57+. 57% z nich twierdzi, że wspiera różne akcje charytatywne.
Najmniej zaangażowani są respondenci najmłodsi (20-33 lat), przy czym grupa ta najbardziej skłania się ku większej aktywizacji w przekazywaniu pieniędzy w przyszłości (wzrost o 15%).
Najbardziej rozpoznawalną akcją charytatywną jest WOŚP. Na kolejnych miejscach Polacy wskazują Caritas Polska, akcję Cała Polska Czyta Dzieciom oraz Szlachetną Paczkę.
Według badanych, Polsat i TVN przodują, ex aequo, w rankingu najbardziej aktywnych sponsorów działalności charytatywnej. Na kolejnym miejscu w tym zestawieniu znalazł się Orlen.
Powyższe wyniki pochodzą z dwóch badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia. Pierwsze to "25 trendów konsumenckich" - zrealizowane w dniach 22-27 grudnia 2016 r., metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl), na próbie N=500 respondentów (próba reprezentatywna dla populacji Polski pod względem demograficznym: wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania). Drugie badanie to "Sponsoring Monitor" na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. W badaniu za rok 2016 zastosowano technikę CATI (N=1510) i CAWI (N=3751). Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.
Dołącz do dyskusji: Połowa Polaków wspiera cele charytatywne, najpopularniejsze WOŚP i Caritas