Wyborcza.pl z nowym layoutem. Ma się odróżniać od Gazeta.pl
Agora zdecydowała się na odświeżenie wyglądu serwisów Wyborcza.pl, Wyborcza.biz oraz miejskich witryn „Gazety Wyborczej”. Ujednolicane zostały znaki i ikony tych serwisów oraz aplikacji mobilnych.
Jako pierwszy z nowym znakiem graficznym zaczął działać serwis Wyborcza.pl, ale poprawki objęły także Wyborcza.biz i strony lokalne, przygotowywane przez redakcję "Gazety Wyborczej". Odświeżona identyfikacja wizualna „Wyborczej” powstała z myślą nie tylko o serwisach internetowych, ale też o sklepach z aplikacjami i serwisach społecznościowych.
- Jestem przekonany, że dzięki nowej identyfikacji wizualnej czytelnicy będą mogli łatwiej rozpoznać cyfrowe treści dziennika wśród setek materiałów publikowanych codzienne w polskim internecie - mówi Wojciech Fusek, dyrektor wydawniczy i zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej".
Portal Wirtualnemedia.pl nieoficjalnie dowiedział się, że zmianę wprowadzono także po to, by ostro rozróżnić serwisy Gazeta.pl i Wyborcza.pl, które wciąż jeszcze dla wielu odbiorców stanowią jedno. Zmiana miałaby wzmocnić serwis Wyborcza.pl - w zamyśle wydawcy poważniejszy, niż obfitująca także w niepoważne materiały Gazeta.pl.
Nowy wygląd serwisu Wyborcza.pl pozwala na większe skupienie uwagi na treści artykułu. Teksty mają lepiej wyeksponowane tytuły, które są napisaną inną niż dotychczas czcionką. Prawą część serwisu uporządkowano i umieszczono w niej polecane przez redakcję materiały.
Nowa identyfikacja serwisów „Wyborczej” przygotowana została we współpracy studia Huncwot z dyrektorem artystycznym „Gazety Wyborczej”. Projekty strony i nowa nawigacja to efekt prac zespołu Agory.
Z danych Megapanel PBI/Gemius wynika, że w sierpniu br. serwis Wyborcza.pl miał 2,57 mln realnych użytkowników , którzy wygenerowali 33,02 mln odsłon (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Wyborcza.pl z nowym layoutem. Ma się odróżniać od Gazeta.pl
i.imgur.com/PsvlSYE.png