TVP1 liderem. „M jak miłość” hitem tygodnia, „Fakty” najwyżej wśród dzienników
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły serial „M jak miłość”, konkurs skoków na MŚ i „Sanatorium miłości”. Wśród stacji w 4+ pierwsza była TVP1, a w 16-49 pozycję lidera zajął TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu, tj. w okresie od 18 do 24 lutego 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,48 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,22 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajęła transmisja niedzielnego konkursu skoków z MŚ w narciarstwie klasycznym Seefeld 2019. Relację z drużynowych zawodów, które odbyły się na skoczni w Insbrucku, w samej TVP1 śledziło 3,88 mln osób (28,79 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1.
Podium wśród hitów tygodnia zajął kolejny odcinek nowego reality-show TVP1 „Sanatorium miłości”. Audycja ta w TVP1 zgromadziła 3,88 mln osób (28,79 proc. udziału).
Czwarty był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 20 lutego miał 3,56 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 22,86 proc.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 21 lutego na antenie tej stacji obejrzało 3,36 mln widzów (23,24 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników był „Teleexpress” Jedynki, który zgromadził 2,62 mln widzów (emisja 24 lutego; 16. pozycja). Do zestawienia top 20 na 17 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 2,59 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,53 mln oglądających (również 24 lutego; 18 lokata).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,74 mln osób, co dało TVP1 30,06 proc. udziału.
Drugie miejsce zajęły „Fakty” (1,26 mln widzów; 21,99 proc. udziału), a podium uzupełnia serwis sportowy po „Faktach” (1,19 mln widzów; 19,59 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,03 pkt. proc. do 10,58 proc.
Drugą lokatę zajął Polsat, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,99 proc. (do góry o 0,73 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVN, który awansował z czwartej lokaty. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,79 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,40 pkt. proc.
Na czwartą pozycję spadła TVP2 (stacja ta miała jednak wzrost wynoszący 0,12 pkt. proc. do 8,66 proc. udziału).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 36,74 proc. do 38,02 proc.
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział tej stacji jednak zwiększył się o 0,67 pkt. proc. do 11,28 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,10 proc. (+ 0,70 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,72 pkt. proc. do 7,64 proc.), która wyprzedziła siostrzaną Jedynkę (- 0,10 pkt. proc. do 7,07 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,76 pkt. proc. do 11,07 proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem. „M jak miłość” hitem tygodnia, „Fakty” najwyżej wśród dzienników