SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zakupy grupowe: Groupon wyhamował spadek (raport)

Groupon.pl we wrześniu odwiedziło minimalnie więcej internautów niż miesiąc wcześniej. Za to Citeam.pl stracił pół miliona użytkowników, a Gruper.pl zyskał ich ponad 200 tys.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że Groupon.pl miał we wrześniu prawie 30 tys. użytkowników więcej niż w sierpniu. Tym samym zahamowała się tendencja spadkowa serwisu, który miesiąc po miesiącu tracił na zasięgu od marca, kiedy odwiedziło go rekordowe 5 mln internautów (szczegóły tego spadku).

Serwisy zakupów grupowych we wrześniu br. (Megapanel PBI/Gemius)
lp. serwis użytkownicy (real users) odsłony krajowe ogółem zasięg wśród internautów odsłony krajowe mobile
1 groupon.pl 3 696 683 - 19,65% -
2 gruper.pl 1 465 837 - 7,79% -
3 mydeal.pl 858 413 - 4,56% -
4 citeam.pl 825 541 - 4,39% -
5 fastdeal.pl 679 901 - 3,61% -
6 okazik.pl 329 511 - 1,75% -
7 happyday.pl 322 254 956 345 1,71% 14 525
8 cuppon.pl
262 849
- 1,40%
-
9 sweetdeal.pl 177 670 - 0,94% -
10 godealla.pl 111 027 - 0,59% -


Na drugie miejsce zestawienia awansował Gruper.pl, który zyskał w skali miesiąca 230 tys. użytkowników. Za to Citeam.pl (należący do Grupy Allegro) zanotował ok. 570 tys. real users mniej, przez co przesunął się o dwie pozycje w dół. Ponad 100 tys. użytkowników zyskał MyDeal.pl, natomiast ok. 90 tys. stracił oKazik.pl. O ponad 100 proc. zwiększył się zasięg Cuppon.pl.

Serwisy zakupów grupowych miesiąc po miesiącu (Megapanel)
lp. serwis IX 2011 VIII 2011
real users zasięg real users zasięg
1 groupon.pl 3 696 683 19,65% 3 667 985 19,59%
2 gruper.pl 1 465 837 7,79% 1 234 730 6,59%
3 mydeal.pl 858 413 4,56% 750 875 4,01%
4 citeam.pl 825 541 4,39% 1 395 378 7,45%
5 fastdeal.pl 679 901 3,61% 723 484 3,86%
6 okazik.pl 329 511 1,75% 421 497 2,25%
7 happyday.pl 322 254 1,71% 348 429 1,86%
8 cuppon.pl 262 849 1,40% 122 342
0,65%
9 sweetdeal.pl 177 670 0,94% 221 849 1,18%
10 godealla.pl 111 027 0,59% 90 667 0,48%


Groupon.pl i Gruper.pl jako jedyne serwisy działały już i zostały ujęte w Megapanelu we wrześniu ub.r. Groupon.pl w skali roku zyskał 2,2 mln użytkowników, a jego zasięg wzrósł o ponad 100 proc. Gruper.pl zdecydowaną większość swojego zasięgu zbudował w ciągu tego roku. 

Serwisy zakupów grupowych rok po roku (Megapanel)
lp. serwis IX 2011 IX 2010
real users odsłony real users odsłony
1 groupon.pl 3 696 683 19,65% 1 484 574 8,33%
2 gruper.pl 1 465 837 7,79% 120 031 0,67%


Wśród dwóch agregatorów ofert z serwisów zakupów grupowych Godealla.pl zanotowała niewielki wzrost odwiedzalności w skali miesiąca, a Snuper.pl - nieznaczny spadek. Przy czym temu pierwszemu serwisowi pozwoliło to awansować do czołowej dziesiątki wszystkich stron social shoppingowych. 

Agregatory ofert zakupów grupowych miesiąc po miesiącu (Megapanel PBI/Gemius)
lp serwis IX 2011 VIII 2011
real users odsłony zasięg odsłony mobilne real users odsłony zasięg odsłony mobilne
1 godealla.pl 111 027 - 0,59% - 90 667 - 0,48% -
2 snuper.pl - 275 282 - 4 512 - 313 414 - 4 647

Dołącz do dyskusji: Zakupy grupowe: Groupon wyhamował spadek (raport)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mert
Brawo myDeal.pl wg mnie to najlepszy serwis w PL.
Polecam tez agregatory jak godealla, osobiscie wchodzę na nocuje.net gdzie są oferty turystyczne ze wszystkich serwisów grupowych razem.
0 0
odpowiedź
User
Przedsiębiorca
DOŚĆ!! Grupowe zakupy to przekleństwo dla przedsiębiorców. Ta internetowa szarańcza nas rujnuje !!!!
0 0
odpowiedź
User
Citeam
Strasznie nieaktualne dane - citeam jest na pewno drugi obecnie
0 0
odpowiedź