SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Durszlak.pl przed Smaker.pl i Ugotuj.to, mocno w górę Przepisy.pl i Przyslijprzepis.pl (TOP15 serwisów kulinarnych)

Najpopularniejszymi polskimi witrynami kulinarnymi są niezmiennie Durszlak.pl, Smaker.pl i Ugotuj.to. W ostatnim roku duże wzrosty odwiedzalności odnotowały Przyslijprzepis.pl, Przepisy.pl i Mojewypieki.pl, a także należące do firm z branży żywności strony KuchniaLidla.pl i Doradcasmaku.pl, natomiast sporo straciły Mytaste.pl, Mojegotowanie.pl i Gotowanie.onet.pl.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W grudniu ub.r. Durszlak.pl odwiedziło 1,72 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali w serwisie 15,5 mln odsłon (w tym 5,02 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 6 minut i 21 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis jest liderem stron kulinarnych pod względem liczby odwiedzających - miał ich o 56,1 tys. więcej niż Smaker.pl (należący do Grupy Interia.pl), a o 174 tys. więcej niż Ugotuj.to (Grupa Gazeta.pl). Natomiast Smaker.pl zanotował najwięcej odsłon (20,25 mln) i najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (8 minut i 20 sekund).

W dalszej części rankingu znalazły się m.in. blog Kwestiasmaku.com (z 1,36 mln realnych użytkowników), dwie strony należące do Burda Media Polska: Przyslijprzepis.pl i Mojegotowanie.pl, a także sekcje kulinarne dwóch portali ogólnotematycznych: Onetu i WP.pl. Są tam również dwie witryny promujące ofertę firm z sektora żywności: KuchniaLidla.pl należąca do sieci dyskontów Lidl oraz Doradcasmaku.pl zarządzana przez producenta przypraw Prymat.

TOP15 serwisów kulinarnych w grudniu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

durszlak.pl

1 719 737

15 499 443

5 025 814

00:06:21

7,04%

smaker.pl

1 663 659

20 249 933

4 616 863

00:08:20

6,81%

ugotuj.to

1 545 744

10 227 472

3 118 370

00:04:08

6,33%

kwestiasmaku.com

1 360 676

-

-

-

5,57%

przepisy.pl

1 286 531

-

-

-

5,27%

mytaste.pl

1 234 230

-

-

-

5,05%

przyslijprzepis.pl

1 188 048

6 925 339

1 762 988

00:03:33

4,86%

kuchnialidla.pl

1 153 459

-

-

-

4,72%

allrecipes.pl

1 137 210

-

-

-

4,66%

mojewypieki.com

1 105 557

14 885 645

5 181 853

00:07:39

4,53%

mojegotowanie.pl

1 058 980

5 730 051

1 622 456

00:02:35

4,34%

onet.pl - gotowanie

843 763

9 408 072

2 016 089

00:07:45

3,45%

gotujmy.pl

833 292

6 531 565

2 019 695

00:04:19

3,41%

doradcasmaku.pl

715 819

-

-

-

2,93%

wp.pl - kuchnia

708 356

4 337 929

810 354

00:05:07

2,90%


Durszlak.pl stracił w skali roku 0,72 pkt proc. zasięgu, 2,03 mln odsłon i 1:41 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika (to spadki o 9,3 proc., 11,6 proc. i 20,9 proc.). Z kolei Smaker.pl przy spadku zasięgu o 0,19 pkt proc. zanotował o 2,38 mln odsłon więcej (13,3 proc. w górę) i 59 sekund średniego czasu korzystania mniej (10,5 proc. w dół) niż rok wcześniej.

Największe wzrosty zasięgu osiągnęły Przepisy.pl (o 33,4 proc.), Przyslijprzepis.pl (o 62 proc.), KuchniaLidla.pl (o 31,8 proc.) i Mojewypieki.com (o 19,2 proc.) i Doradcasmaku.pl (o 30,2 proc.). Jednocześnie Przyslijprzepis.pl zyskał 1,77 mln odsłon (to 34,3 proc. w górę).

Za to Mytaste.pl zanotował spadek zasięgu o 31,3 proc. Natomiast Mojegotowanie.pl straciło 1,29 pkt proc. zasięgu i 3,64 mln odsłon (to 22,9 proc. i 38,9 proc. w dół).

Wszystkie witryny objęte w Megapanelu audytem site-centric zanotowały spadki średniego czasu spędzanego przez każdego użytkownika. Procentowo najwięcej straciły Mojegotowanie.pl (1:47 minuty, czyli 40,8 proc.), Mojewypieki.com (4:07 minuty, a więc 35 proc.), Gotujmy.pl (o 2:10 minuty, 33,4 proc.), Przyslijprzepis.pl (1:22 minuty, 27,8 proc.), Ugotuj.to (o 1:15 minuty, 23,2 proc.) i Gotowanie.onet.pl (o 2:05 minuty, 21,2 proc.).

Dołącz do dyskusji: Durszlak.pl przed Smaker.pl i Ugotuj.to, mocno w górę Przepisy.pl i Przyslijprzepis.pl (TOP15 serwisów kulinarnych)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl