2 mln widzów igrzysk w Soczi. “Mniejsza strata niż zakładano”
Relacje z igrzysk olimpijskich w Soczi śledziło na głównych antenach Telewizji Polskiej 2 mln widzów, o 500 tys. więcej niż oglądało imprezę w Vancouver cztery lata temu. Spadły za to wpływy reklamowe. - TVP na igrzyskach straciła, ale mniej niż zakładano - nieoficjalnie usłyszeliśmy w spółce.
Transmisje z zimowych igrzysk olimpijskich 2014 w Rosji pokazywały Jedynka, Dwójka oraz TVP Sport i TVP Info. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, największą oglądalność relacje z Soczi gromadziły na antenie TVP1, gdzie ich średnia widownia wyniosła 2,5 mln osób. Przełożyło się to na 27,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 25,64 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W TVP2 sportowa impreza gromadziła przed telewizorami 1,54 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 16,28 proc. oraz 14,09 proc. udziału. Średnia widownia transmisji z Soczi na obu ogólnopolskich antenach kształtowała się na poziomie 2 mln oglądających. Przełożyło się to na 21,72 proc. udziału w grupie 4+ oraz 19,55 proc. w 16-49. To więcej niż cztery lata temu w przy transmisjach z igrzysk w Vancouver, gdy widownia wyniosła 1,49 mln osób. Wówczas jednak główne kanały TVP miały większe udziały w rynku - wynosiły one odpowiednio 24,60 proc. i 22,51 proc.
Wybrane transmisje z Soczi, np. kwalifikacje w skokach narciarskich, pokazywała informacyjna stacja TVP Info. Tam zawody śledziło 482 tys. widzów przy udziale na poziomie odpowiednio 3,98 proc. i 1,97 proc. Całą ramówkę igrzyskom podporządkował kanał TVP Sport, gdzie transmisje i retransmisje z imprezy przyciągały średnio 101 tys. osób (udział wynosił odpowiednio 1,15 proc. i 1,37 proc.).
Igrzyska olimpijskie w Soczi |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVP1 |
2 504 264 |
27,89% |
25,64% |
TVP2 |
1 542 598 |
16,28% |
14,09% |
Średnia |
2 005 548 |
21,72% |
19,55% |
Wirtualnemedia.pl |
|||
TVP INFO |
481 756 |
3,98% |
1,97% |
TVP Sport |
101 048 |
1,15% |
1,37% |
Spośród relacji z igrzysk zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził konkurs skoków narciarskich na dużej skoczni, podczas którego Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Zawody pokazane 15 lutego br. w TVP1 przyciągnęły przed ekrany średnio 10,44 mln oglądających. Drugie miejsce z oglądalnością 9,5 mln widzów zajęła pokazana w Jedynce ceremonia kwiatowa po pierwszym konkursie w skokach z 9 lutego br., gdy również Stoch był najlepszy. Sam konkurs uplasował się na trzecim miejscu z wynikiem 9,41 mln osób. Aż 9 na 10 topowych transmisji z Soczi pokazała TVP1. Z kolei w TVP Sport największą widownię zgromadziły zawody mężczyzn w skeletonie, które 15 lutego br., śledziło 382 tys. osób.
Top 10 transmisji z TVP1 i TVP2 |
Wszyscy 4+ |
||||
Pozycja |
Stacja |
Data |
Godz. |
AMR |
SHR % |
SKOKI NARCIARSKIE M |
TVP1 |
15-02-2014 |
18:43:55 |
10 444 093 |
59,29% |
CEREMONIA KWIATOWA |
TVP1 |
09-02-2014 |
20:28:35 |
9 502 684 |
50,81% |
SKOKI NARCIARSKIE M |
TVP1 |
09-02-2014 |
18:28:45 |
9 408 520 |
52,74% |
CEREMONIA KWIATOWA |
TVP1 |
15-02-2014 |
20:52:28 |
8 617 047 |
47,83% |
SKOKI NARCIARSKIE M KONKURS DRUZYNOWY |
TVP1 |
17-02-2014 |
18:13:47 |
8 581 030 |
51,74% |
CEREMONIA OTWARCIA |
TVP1 |
07-02-2014 |
16:35:28 |
6 702 313 |
45,14% |
SKOKI NARCIARSKIE M - KWALIFIKACJE |
TVP1 |
08-02-2014 |
17:28:53 |
5 918 529 |
41,23% |
CEREMONIA MEDALOWA |
TVP2 |
16-02-2014 |
17:52:35 |
5 482 878 |
34,09% |
SKOKI NARCIARSKIE M - KWALIFIKACJE |
TVP1 |
14-02-2014 |
18:28:28 |
4 814 972 |
32,82% |
SANECZKARSTWO M |
TVP1 |
09-02-2014 |
17:42:58 |
4 352 414 |
29,34% |
Top 5 transmisji z TVP Sport |
Wszyscy 4+ |
||||
Pozycja |
Stacja |
Data |
Godz. |
AMR |
SHR % |
SKELETON M |
TVP Sport |
15-02-2014 |
17:09:35 |
381 918 |
2,71% |
LYZWIARSTWO SZYBKIE K |
TVP Sport |
09-02-2014 |
12:29:02 |
376 451 |
3,32% |
LYZWIARSTWO SZYBKIE K |
TVP Sport |
09-02-2014 |
13:31:06 |
362 321 |
2,93% |
CEREMONIA OTWARCIA |
TVP Sport |
07-02-2014 |
16:05:03 |
277 791 |
1,87% |
LYZWIARSTWO SZYBKIE M |
TVP Sport |
21-02-2014 |
16:10:31 |
270 592 |
2,79% |
Z kolei portal sport.tvp.pl, który emitował to co pokazywały anteny TVP i dodatkowo oferował aż 15 kanałów olimpijskich, odnotował dotąd w lutym br. blisko 5,5 mln odsłon materiałów wideo przy liczbie prawie 2 mln unikalnych użytkowników. Wśród najpopularniejszych treści wideo oglądanych na komputerach i urządzeniach mobilnych były: materiał „Zbigniew Bródka - złoty strażak w stanie gotowości”, który zanotował ponad 202 tys. odsłon; transmisja z konkursu indywidualnego na dużej skoczni (prawie 151 tys.) i „Reakcja Małysza na złoty skok Stocha” (ponad 147 tys., dane własne TVP).
Łączne wpływy z reklam nadanych przy relacjach z igrzysk w Soczi w TVP1, TVP2 i TVP Sport wyniosły 27,8 mln zł. To mniej niż cztery lata temu, gdy wpływy reklamowe tych trzech anten przy relacjach z Vancouver plasowały się na poziomie 33,7 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
- Z wyników oglądalności igrzysk w Soczi jesteśmy bardzo zadowoleni - mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy Telewizji Polskiej. Stacja o bilansie finansowym imprezy ma poinformować w najbliższych dniach. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że TVP była stratna na pokazywaniu igrzysk, ale mniej niż zakładano. - Nie było możliwości, by na na takiej imprezie zarobić - usłyszeliśmy w TVP.
Dołącz do dyskusji: 2 mln widzów igrzysk w Soczi. “Mniejsza strata niż zakładano”