SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

7 proc. więcej na reklamę w magazynach. „Viva!”, „Wprost” i „Show” mocno w górę (TOP 10)

Cennikowe wpływy reklamowe czasopism w I połowie br. były o 6,8 proc. wyższe niż rok wcześniej. O ponad jedną piątą wzrosły przychody „Vivy!” i „Wprost”, a o 15 proc. - „Show”.

Od stycznia do czerwca br. nakłady na reklamy w magazynach cennikowo (bez rabatów i autopromocji) wyniosły 1,49 mld zł, o 94,7 mln zł więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 6,8 proc. - pokazują dane Kantar Media opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

>>> „Gazeta Wyborcza” i „Nasze Miasto” dużo mniej z reklam, mocno w górę „Super Express” i „Przegląd Sportowy” (TOP 10)

Jednak fatyczna wartość reklam w magazynach mogła znacząco zmaleć, ponieważ według szacunków Starlinka w I kwartale br. rzeczywiste nakłady na reklamy w magazynach wyniosły 101,9 mln zł, o 17,2 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), natomiast ZenithOptimedia prognozuje, że w całym br. zmaleją o 14,9 proc. (więcej na ten temat).

Tymczasem dane Kantar Media z I kwartału mówiły o wzroście cennikowych inwestycji wynoszącym 5,6 proc. (przeczytaj więcej). Tak duży rozziew wskazuje, że wydawcy magazynów udzielają reklamodawcom coraz większych rabatów.

W I półroczu wszystkie magazyny z czołowej dziesiątki zanotowały wzrosty cennikowych wpływów reklamowych. Najmocniej zwiększyły się przychody „Vivy” (Edipresse Polska) - o 12,56 mln zł (to 23,4 proc. w górę), oraz „Wprost” (AWR Wprost) - o 9,96 mln zł (20,7 proc. w górę).

>>> Sprzedaż „Do Rzeczy” i „Wprost” mocno w dół, zyskała „Polityka”

Liderujący w zestawieniu „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam o 6,79 mln zł więcej niż rok wcześniej (to 8,8 proc. w górę), „Show” (Wydawnictwo Bauer) - o 4,22 mln zł więcej (wzrost o 15,3 proc.), a „Flesz” (Edipresse Polska) - o 2,55 mln zł (8,3 proc. w górę).

Wpływy „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) wzrosły o 1,92 mln zł (czyli o 3,1 proc.), „Newsweeka” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,46 mln zł (to 3,9 proc. w górę), a „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 2 mln zł (6,4 proc. w górę).

Wzrosty zanotowały również „Claudia” (Burda International Polska) - o 1,55 mln zł (4,7 proc. w górę), oraz „Party” (Edipresse Polska) - o 518,8 tys. zł (czyli o 1,3 proc.).

>>> Wszystkie dwutygodniki people na minusie, „Party” liderem sprzedaży

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI.2013

I-VI.2014

TWÓJ STYL

76 915 304 zł

83 710 781 zł

VIVA

53 637 463 zł

66 198 708 zł

TELE TYDZIEŃ

62 901 420 zł

64 826 921 zł

NEWSWEEK POLSKA

62 333 765 zł

64 793 303 zł

WPROST

48 005 665 zł

57 971 232 zł

PARTY

38 514 927 zł

39 033 753 zł

CLAUDIA

32 952 735 zł

34 504 587 zł

FLESZ

30 702 988 zł

33 256 639 zł

POLITYKA

31 180 600 zł

33 186 517 zł

SHOW

27 518 145 zł

31 738 698 zł

monitorowane tytuły razem

1 393 098 829 zł

1 487 823 380 zł

Dołącz do dyskusji: 7 proc. więcej na reklamę w magazynach. „Viva!”, „Wprost” i „Show” mocno w górę (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Łekspert
O jak super! Skończył się spadek wydatków reklamowych w magazynach! Trend nareszcie odwrócony!
odpowiedź