Agora zamyka Kinoplex.pl, zbyt mała oglądalność i przychody
W kwietniu zakończy działalność serwis Kinoplex.pl z filmami i serialami dostępnymi w trybie VoD. - Nie uzyskał zadowalającej nas skali - zarówno pod względem oglądalności, jak i od strony finansowej - uzasadnia Wirtualnemedia.pl Maciej Wicha, zastępca dyrektora segmentu internetowego w Agorze.
Kinoplex.pl został uruchomiony w styczniu 2011 roku, zawiera filmy fabularne i dokumentalne (polskie i zagraniczne), bajki oraz seriale. Nowe produkcje były oferowane odpłatnie, a pozostałe za darmo.
Obecnie na stronie dostępne są tylko starsze filmy i bajki, wszystkie dostępne za darmo. W ostatnich miesiącach Agora rozstała się z kilkoma osobami pracującymi przy serwisie, natomiast Łukasz Skrzypek, który od listopada 2014 roku był w firmie dyrektorem ds. VoD, w lutym br. objął funkcję dyrektora ds. e-commerce.
- Kinoplex.pl zamkniemy do końca kwietnia br. Projekt ten nie uzyskał zadowalającej nas skali - zarówno pod względem oglądalności, jak i od strony finansowej - informuje Wirtualnemedia.pl Maciej Wicha, zastępca dyrektora segmentu internetowego w Agorze.
Według Megapanelu PBI/Gemius, w grudniu ub.r. Kinoplex.gazeta.pl zanotował 148,7 tys. realnych użytkowników, 695,4 tys. odsłon i 43:58 minuty średniego czasu korzystania, w grudniu 2014 roku - 219,2 tys. użytkowników, 1,7 mln odsłon i 80:37 minuty średniego czasu korzystania.
Agora zamierza skupić się w segmencie wideo na produkcji krótkich form, które można dystrybuować także poprzez social media, np. Facebook i YouTube. - Pod koniec ubiegłego roku wprowadziliśmy innowacyjny format WideoNews, a w marcu br. wystartował Haps, nowy format kulinarnego wideo. Ich popularność stale rośnie nie tylko w serwisach grupy Gazeta.pl, ale także poza nimi - dlatego pracujemy nad kolejnymi formatami - opisuje Maciej Wicha.
Według badania gemiusAudience w lutym br. strony Grupy Gazeta.pl odwiedziło 11,45 mln realnych użytkowników, czyli 52,14 proc. wszystkich polskich internautów.
Dołącz do dyskusji: Agora zamyka Kinoplex.pl, zbyt mała oglądalność i przychody