Orlen ogranicza markę PGNiG. Bez zmian dla klientów?
Orlen finalizuje proces integracji spółek zajmujących się produkcją ropy naftowej i gazu ziemnego w Polsce. Zamiast marki PGNiG będzie teraz promować markę Orlen. Czy wycofa ją także w obszarze konsumenckim? - Orlen dąży do budowania tożsamości i nazewnictwa spółek z Grupy Kapitałowej pod jedną marką Orlen i koncentracji działań operacyjnych, marketingowych oraz zarządczych wokół tej marki - odpowiada biuro prasowe koncernu.
Orlen poinformował, że zmienia nazwę PGNiG Upstream Norway na Orlen Upstream Norway. To element finalizacji procesu integracji spółek zajmujących się produkcją ropy naftowej i gazu ziemnego w Polsce. Efektem ma być poprawa efektywności operacyjnej, obniżenie kosztów oraz stabilizacja poziomu wydobycia gazu. Integratorem będzie spółka Orlen Upstream Polska, która połączy rozproszone dotąd aktywa, przejęte przez koncern w wyniku fuzji z Grupą Lotos oraz PGNiG.
– Segment upstream jest jednym z filarów działalności Grupy Orlen. Ma istotny i pozytywny wpływ na wynik finansowy a jednocześnie odgrywa zasadniczą rolę w realizacji aspiracji strategicznych koncernu, które idą w parze z transformacją energetyczną krajowej gospodarki. Gaz ziemny – jako paliwo pomostowe – ułatwia odchodzenie od węgla i sprzyja rozwojowi odnawialnych źródeł energii, ponieważ elektrownie zasilane gazem są w stanie elastycznie stabilizować system w coraz większym stopniu oparty na źródłach zależnych od warunków atmosferycznych. Dzięki własnemu wydobyciu jesteśmy w stanie zapewnić bezpieczeństwo dostaw jak i efektywną ewolucję krajowej gospodarki w kierunku neutralności klimatycznej – mówi Wiesław Prugar, członek zarządu ds. Upstream w Orlenie.
Uporządkowana struktura
W wydanym komunikacie spółka przekonuje, że dzięki realizowanej integracji powstaje nowoczesna i sprawnie działająca organizacja o uporządkowanej strukturze i zoptymalizowanych procesach operacyjnych. Konsolidacja segmentu ma pozwolić uzyskać synergie, które przyczynią się do wykorzystywania krajowych zasobów złóż węglowodorów w najbardziej racjonalny i ekonomiczny sposób.
Obecnie wszystkie podmioty segmentu upstream Grupy Orlen prowadzą intensywne prace nad integracją zasobów, procesów, systemów i kompetencji w poszczególnych obszarach działalności poszukiwawczo-wydobywczej. Finalnym etapem tych działań będzie prawne przejęcie przez integratora wszystkich krajowych aktywów upstream w ramach Grupy Orlen, co planowane jest na w pierwszej połowie 2025 roku.
Zobacz też: PGNiG promuje eko-fakturę
“Budowanie tożsamości pod jedną marką”
Spółka PGNiG funkcjonuje też w obszarze konsumenckim - jest dostawcą gazu do gospodarstw domowych. Zapytaliśmy biuro prasowe Orlenu, czy w wyniku wprowadzanych obecnie zmian marka PGNiG zostanie wycofana z rynku konsumenckiego, a gaz do klientów indywidualnych będzie dostarczany pod marką Orlen.
“Po przeprowadzonych już dwa lata temu połączeniach spółek Orlen z PGNiG, a także Grupą Lotos, zgodnie z polityką dotyczącą jednolitej identyfikacji, Orlen dąży do budowania tożsamości i nazewnictwa spółek z Grupy Kapitałowej pod jedną marką Orlen i koncentracji działań operacyjnych, marketingowych oraz zarządczych wokół tej marki. Takie działanie nie odbiega od standardów dużych grup kapitałowych funkcjonujących na całym świecie. O szczegółach planowanych czy realizowanych projektów spółka informuje za pomocą oficjalnych kanałów komunikacji w momencie powzięcia stosownych decyzji, które podejmowane są w odniesieniu do konkretnej spółki w zależności od szeregu czynników wewnętrznych i rynkowych” - przekazał na zespół prasowy spółki.
Dołącz do dyskusji: Orlen ogranicza markę PGNiG. Bez zmian dla klientów?