Alior Bank sponsorem piłkarskiej reprezentacji, ale przy transmisjach nadal spoty BZ WBK z Pelem
Chociaż BZ WBK od kilku lat nie jest już sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski, przy transmisjach telewizyjnych jej meczów nadal wykupuje emisję billboardu sponsorskiego, w którym występuje legendarny brazylijski piłkarz Pele. Alior Bank, nowy sponsor naszej drużyny narodowej, nie wprowadził na razie motywu piłkarskiego do swoich reklam telewizyjnych.
W sierpniu br. Alior Bank został oficjalnym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski, podpisując dwuletnią umowę z PZPN-em. W ramach tej współpracy w październiku uruchomiono serwis Laczynaspilka.pl oraz rozpoczęto wymianę kart kibica drużyny narodowej na takie wyposażone w funkcję kart płatniczych (więcej na ten temat).
Jednak przy transmisjach telewizyjnych ostatnich meczów reprezentacji nadal emitowany jest krótki spot, tzw. billboard sponsorski, jednego z wcześniejszych sponsorów drużyny - Banku Zachodniego WBK. W klipie bank deklaruje kibicowanie naszym zawodnikom wspólnie z legendarnym brazylijskim piłkarzem Pele. Taki spot trafił do emisji wiosną ub.r. (przeczytaj o tym więcej).
Klip BZ WBK z Pelém był pokazywany przy transmisjach w Polsacie ze wszystkich dotychczasowych spotkań naszej reprezentacji w eliminacjach Euro 2016: wrześniowego z Gibraltarem, październikowych z Niemcami i Szkocją oraz rozegranego w ostatni piątek meczu z Gruzją. Przy tej ostatniej relacji reklama Alior Banku - promująca pożyczkę gotówkową (zobacz szczegóły) - była emitowana w standardowych blokach reklamowych przed, po i w przerwie transmisji.
BZ WBK zamierza pokazywać swój billboard przy transmisjach wszystkich meczów eliminacyjnych polskiej drużyny, a także jej spotkań towarzyskich. Bank wykupił już czas reklamowy przy wtorkowym meczu ze Szwajcarią, który od godz. 20:40 będzie pokazywany w TVP1 i TVP Sport (więcej na ten temat).
- Bank Zachodni WBK od lat konsekwentnie promuje swoją markę, realizując kampanie i projekty związane z piłką nożną. Byliśmy sponsorem reprezentacji Polski w latach 2008-2010, a od tego czasu byliśmy sponsorsko przy takich projektach jak „Droga do Euro”, „Droga do Rio” oraz ostatnich mistrzostw świata w Brazylii i stąd obecny projekt to dla nas naturalna kontynuacja. Potwierdzają to badania znajomości marki, gdzie wyraźnie widać systematyczny wzrost kojarzenia marki naszego banku z tą dyscypliną - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Artura Sikora, kierujący w banku pionem komunikacji korporacyjnej i marketingu. - Mecze drużyny narodowej zawsze są ważnymi wydarzeniami. To oznacza powszechne zainteresowanie, szeroką widownię i duży zasięg - podkreśla.
Elementów piłkarskich do swoich reklam ani takich osobnych spotów nie przygotował natomiast na razie Alior Bank. - W tym roku nie będzie już meczów eliminacyjnych, w związku z tym nie będziemy na razie przygotowywać dedykowanych billboardów sponsorskich ani osobnych reklam ATL-owych - informuje nas Julian Krzyżanowski, rzecznik prasowy banku. - Nie wykluczamy jednak takiej możliwości w przyszłym roku - zaznacza.
Warto dodać, że Alior Bank jako oficjalny sponsor reprezentacji może posługiwać się tym tytułem w swoich działaniach marketingowych. Ponadto w inny sposób jest promowany przy okazji meczów, m.in. na biletach oraz telebimach i bandach wokół boiska.
W ostatnich miesiącach mocno zmieniło się grono sponsorów i partnerów piłkarskiej reprezentacji - nowymi oprócz Alior Banku zostały firmy i marki STS, Okocim, Fakro, Wiśniowski, 99rent, Modecom i Las Vegas Energy Drink. Natomiast po zakończeniu wieloletniej współpracy z Orange drużyna nadal nie ma sponsora głównego.
Dołącz do dyskusji: Alior Bank sponsorem piłkarskiej reprezentacji, ale przy transmisjach nadal spoty BZ WBK z Pelem