Brak modelek topless nie zaszkodził sprzedaży „The Sun”, jest liderem przed „Daily Mail” i „The Mail on Sunday”
W lutym br. wszystkie brytyjskie gazety - z wyjątkiem „The Times” - zanotowały spadki sprzedaży. Wycofanie zdjęć półnagich modelek z trzeciej strony „The Sun” nie zniechęciło czytelników do tego tytułu.
Decyzję o zaprzestaniu publikowania zdjęć dziewcząt w stroju topless „The Sun” ogłosił w styczniu br. (więcej na ten temat). Później gazeta na krótki okres przywróciła półnagie fotografie, jednak ostatecznie przestały one być stałym elementem każdego wydania tabloidu.
Okazuje się, że brak roznegliżowanych zdjęć na trzeciej stronie dziennika nie wpłynął na jego sprzedaż. W lutym br. „The Sun” sprzedawał dziennie ponad 1,84 mln egzemplarzy, co oznacza spadek o prawie 10,1 proc. w porównaniu z lutym 2014 r. Jednak w styczniu spadek rok do roku wynosił 10,6 proc., co oznacza, że czytelnicy nie odwrócili się od bulwarówki z powodu braku zdjęć modelek topless.
„The Sun” nie jest jedynym z największych tytułów prasowych w Wielkiej Brytanii, który zanotował w lutym gorsze wyniki sprzedaży niż rok wcześniej. W przypadku „The Daily Star” spadek wyniósł 11,7 proc., dla „Daily Mirror” - 7 proc., dla „The Daily Telegraph” - 9,4 proc, a dla „The Guardian” - 10,3 proc.
Jedynym tytułem, który w lutym br. mógł się pochwalić wzrostem sprzedaży rok do roku, jest „The Times”, który poprawił wynik o 1,7 proc.
Ogólnie w lutym wszystkie brytyjskie dzienniki zanotowały spadek o 7,7 proc. w skali roku.
Dołącz do dyskusji: Brak modelek topless nie zaszkodził sprzedaży „The Sun”, jest liderem przed „Daily Mail” i „The Mail on Sunday”