Broker reklamowy Demotywatorów i JoeMonstera podwoił wpływy i wyszedł na plus
W ub.r. firma Monster Media Group, zajmująca się sprzedażą oferty reklamowej serwisów Mariusza Składanowskiego, takich jak Demotywatory.pl, JoeMonster.org czy Stylowi.pl, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 116,8 proc. do 1,73 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę ze 148,4 tys. zł straty do 176,9 tys. zł zysku.
Przychody sprzedażowe Monster Media Group zwiększyły się z 797,9 tys. zł do 1,73 mln zł. Firma od sześciu lat zajmuje się sprzedażą oferty reklamowej w serwisach Mariusza Składanowskiego: przede wszystkim witrynach z memami i innymi śmiesznymi treściami dodawanymi przez internautów (m.in. Demotywatory.pl, JoeMonster.org, Mistrzowie.org, Komixxy.pl), a także witrynami z innych kategorii tematycznych (m.in. Stylowi.pl Motokiller.pl, Piekielni.pl, Faktopedia.pl, Pewex.pl).
Wydawcą zdecydowanej większości tych stron jest spółka MSI niezarejestrowana w KRS.
Według badania Mediapanel w lutym br. Demotywatory.pl miały 1,47 mln użytkowników i 5,07 proc. zasięgu, a Joemonster.org - 787,3 tys. użytkowników i 2,72 proc. zasięgu. Pozostałe witryny obsługiwane przez Monster Media Group były poza pierwszą dziesiątką kategorii Humor.
Koszty operacyjne spółki zwiększyły się znacznie mniej od przychodów - o 62,4 proc., z 940,6 tys. zł do 1,53 mln zł. Nakłady na usług obce poszły w górę z 718,4 tys. zł do 1,38 mln zł.
Natomiast wydatki na wynagrodzenia zmalały ze 174,4 do 122,8 tys. zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 36,4 do 22,9 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 11,4 do 4,6 tys. zł. W ub.r. spółka zatrudniała dwójkę pracowników.
Wyniki rentowności firmy wzrosły powyżej zera. Wynik sprzedażowy brutto poszedł w górę ze 142,7 tys. zł straty do 202,4 tys. zł zysku, wynik operacyjny - ze 142,7 tys. zł straty do 202,6 tys. zł zysku, a wynik netto - ze 148,4 tys. zł straty do 176,9 tys. zł zysku. W ub.r. spółka zapłaciła 25,7 tys. zł podatku dochodowego, wobec 5,8 tys. zł rok wcześniej.
Mariusz Składanowski jest prezesem i właścicielem 95 proc. udziałów Monster Media Group, natomiast 5 proc. udziałów należy do członka zarządu spółki Sebastiana Leśniaka.
Dołącz do dyskusji: Broker reklamowy Demotywatorów i JoeMonstera podwoił wpływy i wyszedł na plus