SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bronisław Wildstein: TV Republika za rok osiągnie rentowność

TV Republika, obchodząca właśnie pierwsze urodziny, już za rok będzie w stanie finansować swoją działalność z reklam - zapowiada Bronisław Wildstein, wiceszef stacji. Kanał niebawem wejdzie do panelu Nielsen Audience Measurement, uruchomi drugie studio i wprowadzi nowe programy.

- Wiele osób wieszczyło, że się nam nie uda, a jednak się udało bez obecności dużego inwestora i promocji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bronisław Wildstein, redaktor naczelny i wiceprezes TV Republika, która 6 maja br. obchodziła pierwszą rocznicą swojej regularnej emisji.

Zdaniem Wildsteina, aktualna oglądalność stacji daje duże nadzieje na osiągnięcie rentowności już w przyszłym roku. - Inne stacje, jeśli osiągają rentowność po trzech latach, to mówi się o ich sukcesie. Myślę, że za rok  my będziemy wstanie się utrzymywać i rozwijać z przychodów pozyskanych ze sprzedaży czasu antenowego - twierdzi naczelny TV Republika.

Zasięg kanału ma się zwiększyć po podpisaniu umów z platformą nc+ oraz siecią kablową Multimedia Polska, dzięki którym, TV Republika będzie mogła być oglądana w niemal 2,5 mln nowych gospodarstw domowych. W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, Bronisław Wildstein zaznacza, że negocjacje z tymi operatorami zbliżają się ku końcowi i zakończą się zapewne w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

- Wszystko wymaga skoordynowania. Wejście na platformę nc+, która chce mieć naszą stację w swojej ofercie, powoduje renegocjacje warunków umowy z Cyfrowym Polsatem, ale wszystko jest na dobrej drodze i zbliża się ku końcowi - podkreśla.

Pod koniec marca pojawiła się informacja, ze rozmowy z Multimedia Polska zostały zerwane, co potwierdzał sam Bronisław Wildstein (więcej na ten temat).

Obecnie poza Cyfrowym Polsatem stacja jest dostępna w czterech z pięciu największych sieci kablowych (UPC Polska, Vectra, Inea i Toya), a także w ponad 100 małych kablówkach i w internecie.

Od czerwca br. TV Republika znajdzie się również w panelu Nielsen Audience Measurement, dzięki czemu na rynku pojawią się dane o oglądalności stacji.

Natomiast już 20 maja ma zostać uruchomione drugie studio TV Republika, działające w budynku przy ul. Dzielnej w Warszawie, w którym kanał mieści się od lutego. Ma ono usprawnić pracę stacji. Jak podkreśla Wildstein, z jednego studia będą nadawane programy poranne i magazyny, a w drugim powstawać będą programy popołudniowe. Uruchomienie nowego studia spowoduje również zmiany w ramówce kanału.

 - Aktualnie pracuję nad nową ramówką. Myślę, że będzie ona gotowa za dwa tygodnie - zaznacza redaktor naczelny kanału. Nie chce jednak zdradzać czego zmiany będą dotyczyć ani jakie nowe magazyny pojawią się na antenie. - Chciałbym, aby pojawił się program satyryczny przygotowywany przez młodych ludzi, który potrafiłby wskazywać różne śmieszne zjawiska z otaczającej nas rzeczywistości, ale nie chcę w tej chwili składać deklaracji, kiedy on na naszej antenie może się pojawić - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bronisław Wildstein.

Póki co, nie ma też co liczyć na większą liczbę serwisów informacyjnych. Oferta informacyjna kanału będzie rozbudowywana wraz ze wzrostem przychodów stacji.

Szef TV Republika przyznaje, że jeszcze w tym miesiącu ma ruszyć sprzedaż kolejnej puli akcji spółki, ale o szczegółach mówić nie chce. W ramach prowadzonej jesienią ub.r. publicznej oferty akcji Telewizji Niezależnej zebrano w sumie 4,3 mln zł od inwestorów. To mniej niż zakładano, bo stacja chciała z emisji pozyskać 8,4 mln zł (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Bronisław Wildstein: TV Republika za rok osiągnie rentowność

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kuba
Jeśli na platformie nc+ będzie ta zakłamana stacja na pewno z rezygnuje z usług cyfry
odpowiedź
User
See
Brawo Republika, do równowagi w mediach daleko, ale o pluralizmie można już rozmawiać.
odpowiedź
User
mm
Mnie ciekawi kto te media Wildsteina sponsoruje. Jego gazeta sprzedaje 25 % nakładu i utrzymuje sie na rynku, to jest biznesowo nie wykonalne, na sam papier by nie zarobili. Praktycznie wszystkie światowe tv informacyjne są przez kogoś dotowane czy cnn czy al jazeera. Poza tym nasz rynek medialny jest wręcz opanowany przez jarmułkowców różnej maści: Szechterów, Wildsteinów, Blumsztajnów, Mellerów itd
odpowiedź