SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"CKM" i "Forbes" najchętniej czytane w I kw. 2008

W I kwartale 2008 roku najchętniej kupowanym miesięcznikiem lifestylowym dla mężczyzn był "CKM", natomiast największą popularnością wśród magazynów biznesowych cieszył się "Forbes". Oba segmenty nie zanotowały większych zmian w porównaniu z tym samym okresem 2007 roku.

"CKM" (Marquard Media Polska) miał w I kwartale 2008 roku sprzedaż ogółem na poziomie 92 098 egz., czyli o ok. 1 600 egz. mniej niż w tym samym okresie 2007 roku - wynika z najnowszych danych ZKDP opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Magazyn utrzymał pozycję lidera wśród miesięczników lifestylowych dla mężczyzn.

Drugie miejsce zajął "Playboy" (Marquard Media Polska), który rozchodził się przeciętnie w ilości 77 556 egz. Natomiast trzeci w zestawieniu "Men's Health Polska" (Motor Presse Polska) ze średnią sprzedażą w wynoszącą 77 375 egz. zwiększył w porównaniu z I kwartałem 2007 roku o ponad 12 tys. liczbę sprzedawanych egz., dzięki czemu wyprzedził w rankingu shoppingowy "Logo" (Agora), który rozchodził się w 72 294 egz.

I kwartał

2008 2007
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
CKM 128 643 92 098 130 000 94 705
Playboy 113 196 77 556 113 075 81 009
Men's Health Polska 110 000 77 375 100 000 69 268
Logo 111 697 72 294 108 568 67 085


Natomiast wśród miesięczników biznesowych liderem pozostał "Forbes" (Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą wynoszącą prawie 41 tys. egz., chociaż spadła ona w porównaniu z I kwartałem o 1,5 tys. egz. Drugi w rankingu jest "Manager Magazin" (Manager Media), który utrzymuje sprzedaż na wyrównanym poziomie - w pierwszych trzech miesiącach 2008 roku było to 30 582 egz. Udanie zadebiutował na rynku "Businessman.pl" (MMG Polska), który przeciętnie rozchodził się w I kwartale obecnego roku w ilości 21 774 egz.

I kwartał

2008 2007
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Forbes 70 714 40 999 64 899 42 499
Manager Magazin 50 231 30 582 50 202 30 449
Business
man.pl
50 021 21 774 b.d. b.d.

Dołącz do dyskusji: "CKM" i "Forbes" najchętniej czytane w I kw. 2008

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl