SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Co drugi Polak słucha muzyki w streamingu. Lubimy muzykę w radiu

47 proc. Polaków słucha muzyki za pośrednictwem platform streamingowych wideo lub audio, w wersji płatnej lub darmowej  - wynika z badania  Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego (IFPI). Globalnie płatne serwisy subskrypcyjne audio zyskują coraz więcej użytkowników - na świecie już ponad 46 proc. wszystkich odbiorców muzyki.

Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI) opublikowała raport „Engaging with Music 2022”, w którym prezentuje główne trendy związane z tym, w jaki sposób odbiorcy na całym świecie korzystają z muzyki. Raport został przygotowany w oparciu o wyniki badania, w którym wzięło udział ponad 44 000 osób z 22 krajów, w tym także na rynku polskim.

66 proc. badanych w Polsce twierdzi, że muzyka jest ważna dla ich zdrowia psychicznego (globalnie 69 proc.), 61 proc. deklaruje, że słuchanie muzyki pomaga im podczas treningu (globalnie 69 proc.).

Ponad trzy czwarte respondentów korzysta z muzyki w wielu formatach. Badanie pokazuje, że odbiorcy odwołują się do globalnie średnio ponad sześciu, w Polsce ponad siedmiu form korzystania z muzyki. Streaming wideo wybiera  89 proc. Polaków (82 proc. globalnie) streaming audio zaś 61 proc. (globalnie 74 proc. globalnie).

Lubimy muzykę w radiu

Muzyki w naziemnym radiu słucha 81 proc. badanych z Polski (71 proc. na świecie). To muzyka pozostaje głównym powodem, dla którego włączamy radio – radio cieszy się niesłabnącą popularnością, a 70 proc. respondentów w Polsce i 73 proc. globalnie twierdzi, że słucha radia głównie dla muzyki.

Coraz częściej gust muzyczny kształtujemy z pomocą aplikacji z krótkimi filmami – w Polsce sięga po nie 48 proc. badanych, globalnie prawie 50 proc.. Najczęściej sięgamy do nich dla zawartej w nich muzyki – uczestnicy badania z Polski 59 proc. czasu spędzonego w aplikacjach z krótkimi formami wideo poświęcają na oglądanie tych filmów, w których muzyka odgrywa główną rolę (globalnie to już prawie 63 proc. czasu).

- Tegoroczny raport „Engaging with Music” przedstawia fascynujący obraz tego, w jaki sposób fani na całym świecie słuchają dziś muzyki i korzystają z niej. Pokazuje efekt współpracy firm fonograficznych z artystami i ich dążenia do wykorzystania nowych technologii w celu udostępniania fanom ich ulubionej muzyki na jeszcze więcej sposobów – skomentowała wyniki raportu Frances Moore, dyrektor generalna IFPI.

Dołącz do dyskusji: Co drugi Polak słucha muzyki w streamingu. Lubimy muzykę w radiu

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
37-latek
Jak to napisał kiedyś Jarosław Szubrycht: Radio kierowane do masowej publiczności nie ma służyć popularyzacji nowej, ambitnej muzyki. Ma poprawiać ludziom samopoczucie, a przynajmniej go nie psuć. A poszukiwania dźwiękowych przygód wiążą się z dyskomfortem, z emocjami głębokimi, ale nie zawsze przyjemnymi. Większość z nas tymczasem woli poruszać się po bezpiecznym gruncie, najchętniej wśród piosenek już znanych, takich, które wywołują pozytywne skojarzenia. Nie musimy nawet wiedzieć, co właśnie gra, ważne, by nie przyszło nam do głowy zmienić stacji. Płyta to już coś innego. Wymaga pewnej wiedzy, zaangażowania, czasu, uwagi... Ludzi, dla których muzyka jest na tyle ważna, by tak wiele jej poświęcić, jest znacznie mniej od tych, którzy stoją w korku i chcą sobie jakoś umilić ten czas.
odpowiedź
User
TxT
Ja wolę radio mówione (typu np. TOK FM). Muzykę (wg mojego gustu a nie widzimisię/interesów DJ-a) wolę słuchać w streamingu.

Niestety prawdziwe radio zanika. Zastępują je automaty z zaprogramowaną playlistą.
odpowiedź
User
37-latek
Niestety prawdziwe radio zanika. Zastępują je automaty z zaprogramowaną playlistą.

Najpopularniejsza rozgłośnia w naszym kraju, czyli RMF FM jest teraz niczym innym, jak tylko instytutem badania opinii społecznej. Zresztą dyrektor muzyczny tej rozgłośni, czyli Adam Czerwiński, twierdzi że od momentu kiedy w 2001 roku RMF zaczął robić badania gustów słuchaczy, RMF nigdy nie stracił pozycji lidera w naszym kraju. Dla Czerwińskiego słuchacze są najważniejsi i oni zawsze mają rację. Ja to widzę tak: w siedzibie RMF-u zbiera się loża dowodzona przez Wielkiego Mistrza Adama Czerwińskiego i w trakcie tajnych posiedzeń decyduje, co ma być grane.
odpowiedź