Na MUX-8 mają trafić aplikacje HbbTV polskiego nadawcy
Nadawany na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej kanał ViDoc TV zamierza zainwestować w usługi HbbTV. Leszek Kułak, przewodniczący Red Carpet Media Group informuje Wirtualnemedia.pl, że chodzi m.in. o serwis streamingowy redgo.film i reklamy adresowalne.
Obecnie odbiorcy naziemni z telewizorami obsługującymi HbbTV i podłączonymi do internetu mogą korzystać z aplikacji telewizji hybrydowej: TVP VOD, TVP GO, CDA Premium, Sklep.Kapitan.pl, Legia TV, EmiRadio, EmiTV, EWTN GO, kanałów wirtualnych TVP ABC 2, TVP Kultura 2, TVP Historia 2 i promo z propozycjami programowymi Grupy Polsat Plus. Niedawno pisaliśmy, że Emitel planuje wdrożyć z udziałem partnerów kolejne aplikacje. Szacuje się, że takie usługi mogą docierać nawet do 2 mln gospodarstw domowych.
Platforma streamingowa i narzędzie do kontaktu z widzami
Nadawca nadawanego od połowy marca kanału ViDoc TV (na początku jako CTV9) zamierza postawić na telewizję hybrydową. - Jeśli chodzi o aplikacje HbbTV, to w pierwszej kolejności chcielibyśmy za jej pośrednictwem połączyć naszą platformę VOD redgo.film. W szczególności w zakresie udostępnienia widzom dodatkowych uzupełniających informacji na temat pokazywanych na antenie filmów. Chcemy też udostępnić skorelowane z rozwiązaniami na stronach internetowych narzędzia do interaktywnej komunikacji w zakresie słuchania sugestii widzów na temat oczekiwanych pozycji programowych i powtórek – mówi Wirtualnemedia.pl Leszek Kułak, przewodniczący rady nadzorczej Red Carpet Media Group.
Serwis streamingowy redgo.film ruszył w czerwcu 2022 roku. Usługa obejmuje pakiety: Podstawowy (14,99 zł), VIP (34,99 zł). Możliwe jest też wykupienie dostępu do pojedynczych produkcji. W ofercie są klasyczne filmy fabularne czy seriale, takie jak „Moda na sukces”, „Triumf miłości”, „Najpiękniejsza brzydula”. Niektóre treści wideo na żądanie i stream kanału telewizyjnego Red Carpet TV, są dostępne za darmo po rejestracji. Usługa działa na telewizorach Smart TV.
Filmowo-dokumentalny ViDoc TV, który ostatnio rozpoczął niekodowaną emisję satelitarną na transponderze Canal+, pracuje nad poszerzeniem zasięgu u dostawców płatnej telewizji. - Obecnie negocjujemy z kilkoma większymi sieciami kablowymi, a właściwie codziennie podpisujemy po kilka nowych umów z mniejszymi operatorami. Już teraz ViDoc TV dociera do klientów ponad dwustu dostawców płatnej telewizji - zauważa Kułak.
Od połowy przeszłego roku reklamy adresowalne?
Brokerem reklamowym kanału ViDoc TV. „Presserwis” poinformował, że nadawca planuje wdrożenie DAI, czyli technologii dynamicznej podmiany reklam. - Planujemy wdrożenie reklam adresowalnych, ale podobnie do innych rozwiązań już wdrożonych, będą oparte o istniejące rozwiązania dotyczące tylko telewizji naziemnej. Reklamy DAI będzie po wdrożeniu oferował nasz broker. Nie jesteśmy w stanie podać jeszcze konkretnego terminu, ale raczej to może być połowa przyszłego roku. W pierwszej kolejności skupiamy się na zwiększeniu udziału stacji w rynku i pojawieniu się kanału w ofertach kolejnych operatorów - tłumaczy Kułak. Z danych Nielsena wynika, że w październiku udział w rynku ViDoc TV wyniósł 0,09 proc.
Technologia dynamicznej podmiany reklam (DAI) pozwala nadawcom na emitowanie bloków reklamowych adresowanych do konkretnych grup docelowych. Działająca tylko w części Polski sieć restauracji, może przeprowadzić kampanię tylko na tym obszarze. Możliwe jest też dotarcie do odbiorców m.in. tylko zamożniejszych, interesujących się podróżami czy grami na konsole.
Na początku października 2022 roku Addressable TV wdrożyła TVN Warner Bros. Discovery. Technologią objęto widzów naziemnych TVN, TVN7 i TTV z aktywną funkcją HbbTV. Później rozszerzono zasięg DAI na serwis streamingowy Player. W dalszej kolejności reklamy adresowalne miały trafić także na anteny TVN Style i TVN Turbo. Ponadto planowano rozszerzenie zasięgu o abonentów sieci kablowych oraz platform cyfrowych, korzystających z ich aplikacji do streamingu.
Dołącz do dyskusji: Na MUX-8 mają trafić aplikacje HbbTV polskiego nadawcy