SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gry Mattel dostosowane do osób nierozróżniających kolorów

Mattel, producent gier, takich jak Scrabble, UNO, Blokus czy Pictionary pracuje nad dostosowaniem swoich produktów do potrzeb osób nierozróżniających kolorów. Na polskim rynku pojawiła się już nowa wersja gry Blokus, w której każdemu kolorowi odpowiadają specjalnie zaprojektowane wgłębienia pomagające w odróżnianiu elementów.

Z szacunków amerykańskiej Cleveland Clinic wynika, że około 300 milionów osób na całym świecie doświadcza jakiejś formy trudności w rozróżnianiu barw. Według danych, problem ten dotyka 1 na 12 mężczyzn i 1 na 200 kobiet. Celem Mattel jest przełamywanie barier uniemożliwiających udział we wspólnej rozgrywce oraz zwiększanie świadomości na temat problemu, jakim jest zaburzenie rozpoznawania kolorów. 

Na polski rynek trafiły już nowe wersje gier Blokus i UNO dostosowane do potrzeb osób nierozróżniających kolorów. 

Firma Mattel ogłosiła, że do końca 2025 roku 90 proc. oferowanych przez nią gier będzie dostosowanych do potrzeb osób nierozróżniających kolorów. Deklaracja Mattel związana jest ze zobowiązaniem firmy do wprowadzania inkluzywnych rozwiązań, które pozwolą wszystkim cieszyć się rozgrywką. 
Zmiany obejmą między innymi najpopularniejszą tradycyjną grę na świecie, czyli UNO, oraz dynamiczną grę strategiczną Blokus i inne ulubione tytuły fanów, takie jak Phase 10, DOS czy Tumblin’ Monkeys.

Większa inkluzywność w świecie gier

- Jesteśmy dumni, że nasze gry nadal łączą, niezależnie od języka i kultury. Inicjatywa wprowadzenia gier bardziej dostępnych dla osób z daltonizmem jest kolejnym krokiem na naszej drodze ku większej inkluzywności. Cieszymy się, że możemy zwiększyć świadomość na temat trudności, z jakimi boryka się społeczność daltonistów i sprawić, że dzięki naszym produktom wszyscy fani będą mogli wspólnie cieszyć się rozgrywką – powiedział Ray Adler, wiceprezes i globalny szef działu dier w Mattel.

Aby dostosować swoje gry do potrzeb osób z daltonizmem, firma Mattel nawiązała współpracę z ekspertami w dziedzinie zaburzeń widzenia kolorów. Przeprowadziła także badania stacjonarne i internetowe z udziałem osób, które doświadczają trudności w rozpoznawaniu barw. Dzięki tym szeroko zakrojonym konsultacjom firma Mattel opracowała niestandardowe rozwiązania: specjalne wzory, wskazówki dotykowe czy symbole, dzięki którym kolor nie będzie już jedynym sposobem na rozróżnianie elementów gry.

Nowe edycje gier dostosowanych do potrzeb osób z zaburzeniami rozróżniania barw mają na opakowaniu specjalny znaczek oraz adnotację informującą, że dana gra nie wymaga rozróżniania kolorów. 

Dołącz do dyskusji: Gry Mattel dostosowane do osób nierozróżniających kolorów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl