„Działkowiec” na czele sprzedaży miesięczników o ogrodnictwie po trzech kwartałach. „Mam Ogród” wyprzedził „Przepis na Ogród”
W trzech pierwszych kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie był „Działkowiec”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem znalazł się „Mój Piękny Ogród”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Działkowca” (Działkowiec) w trzech pierwszych kwartałach 2016 roku wyniosła 102 284 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku zmniejszyła się ona o 0,47 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Mam Ogród” (Phoenix Press). Jego średni wynik uplasował się na poziomie 80 241 egz., po spadku o 1,95 proc.
Na ostatnią pozycję podium spadł z kolei miesięcznik „Przepis na Ogród” (Grupa Burda). Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 12,02 proc. do 72 615 egz.
Piąty był „Mój Piękny Ogród” (Grupa Burda) ze średnią sprzedażą ogółem w dziewięciu pierwszych miesiącach br. na poziomie 39 278 egz. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 24,43 proc. Miesięcznik ten w analogicznym okresie ub.r. był czwarty.
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Działkowiec | 163 837 | 102 384 | 102 284 | 169 683 | 102 762 | 102 762 | -0,47% |
Mam Ogród | 135 857 | 80 241 | 80 241 | 144 219 | 81 838 | 81 838 | -1,95% |
Przepis na Ogród | 121 244 | 72 615 | 72 615 | 144 088 | 82 532 | 82 532 | -12,02% |
Mój Ogródek | 85 943 | 41 931 | 41 825 | 106 922 | 45 385 | 45 274 | -7,62% |
Mój Piękny Ogród | 69 833 | 39 278 | 39 278 | 90 567 | 51 973 | 51 973 | -24,43% |
Magnolia | 66 444 | 30 468 | 28 856 | 70 500 | 35 271 | 35 269 | -18,18% |
Hasło Ogrodnicze | 8 000 | 2 651 | 2 568 | 8 000 | 2 944 | 2 858 | -10,15% |
We wrześniu 2016 roku liderem też był „Działkowiec”. Jego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2015 roku zwiększyła się o 6,04 proc. do 105 657 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu. Wiceliderem był „Mam Ogród” (72 438 egz.; - 3,39 proc.), który wyprzedził „Przepis na Ogród” (65 476 egz.; w dół o 16,69 proc.).
Najwięcej w tym ujęciu stracił „Mój Ogródek” (Działkowiec) - było to 22,98 proc. do 38 943 egz.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Działkowiec | 156 260 | 106 507 | 105 657 | 167 050 | 99 637 | 99 637 | 6,04% |
Mam Ogród | 113 000 | 72 438 | 72 438 | 132 500 | 74 980 | 74 980 | -3,39% |
Przepis na Ogród | 105 000 | 65 476 | 65 476 | 115 000 | 78 591 | 78 591 | -16,69% |
Mój Ogródek | 76 630 | 39 793 | 38 943 | 98 490 | 51 563 | 50 563 | -22,98% |
Mój Piękny Ogród | 55 000 | 36 338 | 36 338 | 75 000 | 42 784 | 42 784 | -15,07% |
Magnolia | 62 000 | 39 072 | 33 572 | 70 000 | 37 197 | 37 197 | -9,75% |
Hasło Ogrodnicze | 8 000 | 2 614 | 2 534 | 8 000 | 2 927 | 2 842 | -10,84% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Działkowiec” na czele sprzedaży miesięczników o ogrodnictwie po trzech kwartałach. „Mam Ogród” wyprzedził „Przepis na Ogród”