„Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Pomorska” na czele sprzedaży e-wydań
W sierpniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”, a najwięcej zyskał „Parkiet”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce należało do „Gazety Pomorskiej”.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w sierpniu br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 145 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 1,08 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 226 egz., czyli o 95,72 proc. większym, niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 1,55 proc. do 2 297 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 2 180 egz., po wzroście o 27,41 proc.
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 243,01 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się oczko niżej z wynikiem 1 595 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 35,22 proc.
W sierpniu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku zmalał o 20,16 proc. i wyniósł 919 egz.
ZKDP | sierpień | |||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna | 9 145 | 42 616 | 9 047 | 48 006 |
Rzeczpospolita | 7 226 | 55 162 | 3 692 | 58 121 |
Puls Biznesu | 2 297 | 10 605 | 2 262 | 11 521 |
Gazeta Wyborcza | 2 180 | 170 058 | 1 711 | 191 161 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 1 595 | 4 529 | 465 | 3 770 |
Gazeta Polska Codziennie | 567 | 20 159 | 337 | 24 409 |
Przegląd Sportowy | 434 | 40 615 | 296 | 45 735 |
Fakt Gazeta Codzienna | 245 | 310 075 | 159 | 329 829 |
Super Express | 0 | 156 724 | 0 | 150 591 |
Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w sierpniu br. należała do „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne). Jej wynik wyniósł 388 egz., po wzroście w porównaniu do sierpnia ub.r. o 345,98 proc. Rok wcześniej tytuł ten był dziewiąty.
Z ósmego na drugie miejsce awansował „Dziennik Zachodni” (Polskapresse), którego średni wynik e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 268,75 proc. do 354 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (też Polskapresse), który rok wcześniej był piąty. Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w sierpniu 2014 roku wyniosła 349 egz., po wzroście o 139,04 proc.
Największym wzrostem - o 619,23 proc. do 187 egz. - pochwalić się mogło „Echo Dnia” (Media Regionalne). Dziennik ten awansował z pozycji 20. na 10.
Z kolei największy spadek zanotował „Dziennik Łódzki” (Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca czwartego na 14. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 34,67 proc. i ostatecznie wyniósł 98 egz.
ZKDP | sierpień | |||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem |
Gazeta Pomorska | 388 | 43 845 | 87 | 46 962 |
Polska Dziennik Zachodni | 354 | 45 851 | 96 | 50 890 |
Polska Głos Wielkopolski | 349 | 32 388 | 146 | 34 769 |
Dziennik Polski | 295 | 20 998 | 290 | 23 620 |
Gazeta Lubuska | 257 | 22 259 | 139 | 24 587 |
Polska Gazeta Krakowska | 257 | 18 649 | 248 | 20 068 |
Głos - Dziennik Pomorza | 228 | 24 065 | 62 | 25 809 |
Polska Dziennik Bałtycki | 222 | 27 640 | 289 | 31 395 |
Polska Gazeta Wrocławska | 206 | 17 791 | 145 | 19 657 |
Echo Dnia | 187 | 20 794 | 26 | 22 440 |
Express Bydgoski | 174 | 12 124 | 35 | 13 008 |
Nowa Trybuna Opolska | 146 | 16 176 | 57 | 17 388 |
Nowości - Dziennik Toruński | 105 | 13 801 | 50 | 15 094 |
Polska Dziennik Łódzki | 98 | 24 684 | 150 | 27 628 |
Kurier Szczeciński | 62 | 14 311 | 44 | 15 617 |
Express Ilustrowany | 55 | 31 670 | 75 | 35 407 |
Gazeta Codzienna Nowiny | 41 | 19 391 | 22 | 21 502 |
Kurier Poranny | 35 | 6 514 | 34 | 6 966 |
Polska Metropolia Warszawska | 31 | 4 024 | 46 | 4 595 |
Gazeta Współczesna | 28 | 7 191 | 27 | 8 651 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski | 27 | 17 695 | 28 | 20 116 |
Polska Kurier Lubelski | 20 | 4 501 | 22 | 5 226 |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Pomorska” na czele sprzedaży e-wydań