Eska.pl liderem serwisów radiowych, RadioZET.pl przed stronami RMF FM (TOP 15)
Wśród serwisów stacji i nadawców radiowych najwięcej użytkowników i odsłon mają Eska.pl i PolskieRadio.pl, natomiast najdłuższy czas korzystania przez internautów notują RMFon.pl i Open.fm. W ciągu roku duży wzrost zasięgu osiągnęło RadioZET.pl, wyprzedzając pod tym względem strony związane z RMF FM i innymi rozgłośniami Grupy RMF.
Serwis Eska.pl (należący do ZPR Media) w grudniu ub.r. odwiedziło 2,45 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali w nim 16,25 mln odsłon (w tym 6,53 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 28 minut i 23 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius. Witryna jest liderem wśród stron stacji i nadawców radiowych pod względem zasięgu, wyprzedzając PolskieRadio.pl o 835,7 tys. użytkowników i 720,4 tys. odsłon.
Po nieco ponad milionie odwiedzających zanotowały RadioZET.pl, RMF.FM i RMF24.pl, a po ponad 10 mln odsłon (oprócz Eska.pl i PolskieRadio.pl) RadioZET.pl, RMF24.pl, RMFon.pl i Open.fm. Ten ostatni miał 10,27 mln odsłon przy 545,2 tys. użytkownikach, co daje 18,8 odsłony na odwiedzającego (wobec 6,6 w przypadku Eska.pl i 9,6 na PolskieRadio.pl).
Z kolei zdecydowanie najdłuższy średni czas spędzany przez użytkowników osiągnęły witryny pozwalające przede wszystkim słuchać różnych stacji i nagrań audycji (co internauci robią zazwyczaj w tle innych aktywności). Na RMFon.pl przeciętny czas korzystania wyniósł 21 godzin i 28:41 minuty, na Open.fm - 12 godzin i 59:42 minuty, na Tuba.pl - 7 godzin i 6:16 minuty, na PolskaStacja.pl - 6 godzin i 48:48 minuty, a na EskaGO.pl - 6 godzin i 19:01 minuty.
Za to na RMFmaxxx.pl przeciętny użytkownik spędził tylko 4:30 minuty, na RMF24.pl - 7:39 minuty, na EskaRock.pl - 8:42 minuty, a na TOKFM.pl -
Na kształt zestawienia duży wpływ mają strategie, jakie nadawcy radiowi przyjęli w internecie. Polskie Radio treści ze wszystkich swoich anten udostępnia w jednym serwisie, natomiast nadawcy prywatni prowadzą wiele stron dotyczących różnych stacji i tematyk. I tak w rankingu znalazły się cztery serwisy należące do Grupy RMF (RMF.FM, RMF24.pl, RMFon.pl, RMFmaxxx.pl), trzy Grupy Radiowej Time wchodzącej w skład ZPR Media (Eska.pl, EskaGO.pl, EskaRock.pl) oraz po dwie Eurozetu (RadioZET.pl i Antyradio.pl) i Grupy Radiowej Agory (TOKFM.pl i Tuba.pl). Na liście są też dwie strony (Open.fm i PolskaStacja.pl) z muzycznymi stacjami internetowymi, kupione w połowie ub.r. przez Grupę Wirtualna Polska.
TOP15 serwisów stacji i nadawców radiowych w grudniu 2015 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
eska.pl | 2 454 197 | 16 250 063 | 6 530 807 | 00:28:23 | 10,05% |
polskieradio.pl | 1 618 461 | 15 529 644 | 3 290 859 | 00:38:27 | 6,63% |
radiozet.pl | 1 273 997 | 10 453 020 | 3 014 111 | 03:12:30 | 5,22% |
rmf.fm | 1 110 709 | 7 315 782 | 2 018 045 | 00:14:16 | 4,55% |
rmf24.pl | 1 073 048 | 14 620 741 | 6 067 967 | 00:07:39 | 4,39% |
rmfon.pl | 867 375 | 12 053 818 | 1 184 861 | 21:28:41 | 3,55% |
tokfm.pl | 753 832 | 7 691 224 | 1 569 317 | 00:12:19 | 3,09% |
eskago.pl | 603 349 | 3 912 465 | 627 722 | 06:19:01 | 2,47% |
rmfmaxxx.pl | 548 474 | 3 453 196 | 874 254 | 00:04:30 | 2,25% |
open.fm | 545 199 | 10 273 893 | 37 648 | 12:59:42 | 2,23% |
tuba.pl | 279 035 | 2 362 049 | 230 744 | 07:06:16 | 1,14% |
antyradio.pl | 278 130 | 2 027 180 | 475 519 | 03:09:24 | 1,14% |
radiomaryja.pl | 271 901 | - | - | - | 1,11% |
polskastacja.pl | 249 003 | 1 974 552 | 13 288 | 06:48:48 | 1,02% |
eskarock.pl | 224 111 | 796 211 | 236 042 | 00:08:42 | 0,92% |
W ciągu roku Eska.pl zyskała 3,1 proc. zasięgu (wzrost z 9,75 proc. do 10,05 proc.), natomiast liczba odsłon strony zmalała o 532,7 tys. (czyli o 3,2 proc.), a średni czas korzystania przez użytkownika - o 14:06 minuty (33,2 proc.). Natomiast PolskieRadio.pl osiągnęło wzrosty o 17,1 proc. zasięgu i 401 tys. odsłon (32,9 proc. w górę), przy spadku średniego czasu korzystania o 7:17 minuty (czyli 15,9 proc.).
Bardzo dużo zyskało RadioZET.pl: zasięg zwiększył się o 109,6 proc. (z 2,49 proc. do 5,22 proc.), a liczba odsłon - o 4 mln (czyli 61,9 proc.). Dzięki temu serwis wyprzedził pod względem zasięgu strony RMF.FM, RMF24.pl, RMFon.pl, TOKFM.pl i EskaGO.pl. Wśród nich wzrost osiągnęło tylko RMF.FM (o 27,4 proc. zasięgu i 1,52 mln odsłon), natomiast największy spadek zanotowała EskaGO.pl - o 23,3 proc. zasięgu i 1,97 mln odsłon. Przy czym na RadioZET.pl mocno zmalał przeciętny czas spędzany przez użytkownika - z 9 godzin i 16 minut do 3 godzin i 21:30 minuty.
W dalszej części zestawienia duże wzrosty odwiedzalności zanotowały RMFmaxxx.pl (o 38 proc. zasięgu i 50,7 tys. odsłon), Antyradio.pl (o 80,9 proc. zasięgu i 1,09 mln odsłon) i RadioMaryja.pl (o 122 proc. zasięgu). Natomiast sporo ruchu straciły Open.fm (spadek o 17,1 proc. zasięgu i 10,21 mln odsłon), Tuba.pl (o 25,5 proc. zasięgu i 2,7 mln odsłon), PolskaStacja.pl (o 35 proc. zasięgu i 1,58 mln odsłon) i EskaRock.pl (o 38,2 proc. zasięgu i 364,4 tys. odsłon).
Spadki średniego czasu korzystania przez użytkowników zanotowały wszystkie strony w rankingu oprócz TOKFM.pl i PolskaStacja.pl.
Dołącz do dyskusji: Eska.pl liderem serwisów radiowych, RadioZET.pl przed stronami RMF FM (TOP 15)