Facebook przyciąga polskich internautów na 7,6 godz. miesięcznie, NK.pl i Fotka na ponad cztery, a Twitter i Google+ na 20 minut
Średni czas miesięcznego korzystania z Facebooka (bez aplikacji mobilnych) przez polskich internautów wynosi 7,59 godziny, a z NK.pl i Fotki - po 4,2 godziny. Natomiast na Twitterze i Google.pl spędzają tylko po ok. 20 minut, a Ask.fm i Wykopie - po ponad pół godziny.
Według badania Gemius/PBI w lipcu br. przeglądarkową wersję Facebooka na komputerach i urządzeniach mobilnych odwiedziło 21,56 mln polskich internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali 4,74 mld odsłon. Każdy z odwiedzających spędził na stronie średnio 7,59 godziny i wykonał 219,7 odsłony. W badaniu nie są uwzględnione aplikacje mobilne, mają one zostać objęte pomiarem od października br.
Facebook jest bezdyskusyjnym liderem wśród serwisów społecznościowych pod względem zasięgu - ma po cztery razy więcej polskich użytkowników niż Twitter i Instagram (ten drugi funkcjonuje głównie jako aplikacja mobilna), a po osiem-dziewięć razy więcej niż Wykop, Google+ i NK.pl. W zestawieniu nie uwzględniliśmy YouTube’a, ponieważ jest on postrzegany bardziej jako serwis wideo niż do komunikacji.
Portal Marka Zuckerberga notuje też zdecydowanie najdłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika. W lipcu było to 7,59 godziny, podczas gdy na NK.pl (należącej do Grupy Onet-RASP) odwiedzający spędził średnio 4,21 godziny, a na Fotka.com - 4,17. Z pozostałych serwisów tylko GG.pl przekroczył poziom godziny przeciętnego czasu korzystania. Najniższe wyniki zanotowały natomiast Pinterest.com (0,2 godziny, czyli 12 minut), Google+ (0,27 godziny) oraz Twitter i Instagram (po 0,31 godziny), a niewiele lepiej wypadły Ask.fm (pół godziny) i Wykop.pl (0,65 godziny).
Zaznaczmy, że NK.pl, która w latach 2011-2014 straciła trzy czwarte użytkowników, po przejęciu półtora roku temu przez Grupę Onet jest pozycjonowana bardziej jako serwis z grami internetowymi. Przy czym w zeszłym roku, przy podobnej liczbie użytkowników jak w br., notowała od 5 do 6,5 godziny średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (według badania Megapanel PBI/Gemius).
Google+ w drugiej połowie ub.r., po tym jak został oddzielony od kilku popularnych usług Google’a, w ciągu kilku miesięcy stracił połowę polskich użytkowników. Natomiast Ask.fm w 2014 i 2015 roku zanotował spadek liczby odwiedzających o jedną trzecią.
Pod względem średniej liczby odsłon na użytkownika Facebook został zdecydowanie wyprzedzony przez Fotkę. W tym drugim serwisie 615,3 tys. internautów wykonało w lipcu 265,5 mln odsłon, czyli na każdego przypadło 431,5. W przypadku Facebooka było to 219,7 odsłony. Z pozostałych serwisów tylko GG.pl przekroczyło poziom 100 odsłon na użytkownika (miało ich 123). Natomiast na Google+ średnia liczba odsłon wyniosła tylko 5,8, a na Pinterest.com - 8,7. Oczywiście liczba odsłon jest zależna nie tylko od długości czasu korzystania z serwisu, lecz także specyfiki jego struktury i działania.
Najpopularniejsze serwisy społecznościowe w lipcu 2016 r. | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
domena | użytkownicy | odsłony | łączny czas korzystania [godz] | czas korzystania na użytkownika [godz] | zasięg |
facebook.com | 21 565 550 | 4 737 219 640 | 163 658 653 | 7,59 | 85,55% |
twitter.com | 5 500 885 | 77 787 849 | 1 714 763 | 0,31 | 21,82% |
instagram.com | 4 569 782 | 93 835 262 | 1 400 134 | 0,31 | 18,13% |
wykop.pl | 2 554 016 | 48 306 704 | 1 658 996 | 0,65 | 10,13% |
plus.google.com | 2 476 798 | 14 416 702 | 657 639 | 0,27 | 9,83% |
nk.pl | 2 388 655 | 184 723 198 | 10 044 319 | 4,21 | 9,48% |
pinterest.com | 1 803 765 | 15 752 751 | 358 014 | 0,20 | 7,16% |
ask.fm | 736 935 | 11 294 046 | 372 149 | 0,50 | 2,92% |
fotka.com | 615 333 | 265 498 141 | 2 566 104 | 4,17 | 2,44% |
gg.pl | 611 585 | 75 242 065 | 902 126 | 1,48 | 2,43% |
Tylko na komputerach Facebook przy 18,61 mln polskich użytkowników miał w lipcu średnio 127,3 odsłony na odwiedzającego (92,4 mniej niż ogółem) i 6,59 godziny czasu korzystania (godzinę mniej niż ogółem).
Z kolei wyraźnie lepsze wyniki średniej liczby odsłon i czasu korzystania niż łącznie zanotowały Wykop.pl i NK.pl. Pierwszy serwis miał przeciętnie 20,7 wykonanych odsłon i 0,73 godziny czasu spędzonego przez użytkownika (wobec 18,9 odsłon i 0,65 godziny ogółem), a drugi - 90,4 odsłon i 5,37 godziny (wobec 77,3 i 4,21 ogółem).
Instagram na komputerach odwiedziło tylko 61,9 proc. wszystkich użytkowników serwisu (2,83 mln wobec 4,57 mln), Fotkę, - 63,6 proc., a Ask.fm - 64,8. W przypadku Facebooka ten wskaźnik wyniósł 86,3 proc., a w przypadku Pinteresta - 82,8 proc.
Najpopularniejsze serwisy społecznościowe na komputerach w lipcu 2016 r. | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
domena | użytkownicy | odsłony | łączny czas korzystania [godz] | czas korzystania na użytkownika [godz] | zasięg |
facebook.com | 18 615 211 | 2 368 954 582 | 122 641 470 | 6,59 | 73,85% |
twitter.com | 4 317 760 | 46 356 202 | 1 529 751 | 0,35 | 17,13% |
instagram.com | 2 829 365 | 30 721 117 | 925 264 | 0,33 | 11,22% |
plus.google.com | 1 840 347 | 11 759 950 | 639 127 | 0,35 | 7,30% |
nk.pl | 1 816 436 | 164 163 047 | 9 761 661 | 5,37 | 7,21% |
wykop.pl | 1 765 919 | 36 550 297 | 1 291 054 | 0,73 | 7,01% |
pinterest.com | 1 493 535 | 13 526 294 | 345 540 | 0,23 | 5,92% |
ask.fm | 477 576 | 8 691 494 | 339 643 | 0,71 | 1,89% |
gg.pl | 427 006 | 63 958 250 | 691 068 | 1,62 | 1,69% |
fotka.com | 391 605 | 176 665 466 | 1 658 097 | 4,23 | 1,55% |
Na smartfonach i tabletach przeglądarkową wersję Facebooka odwiedziło 12,91 mln użytkowników, którzy wykonali 2,37 mld odsłon (średnio 183,5 na każdego) i spędzili na stronie przeciętnie po 3,18 godziny. Wyższe wyniki średniej liczby odsłon i czasu korzystania osiągnęła Fotka.pl, która przy 232,7 tys. odwiedzających i 88,83 mln odsłon zanotowała 381,7 odsłony na użytkownika i 3,9 godziny średniego czasu korzystania.
Za to w przeglądarkowych wersjach mobilnych Google+ i Pinteresta przeciętny użytkownik spędził jedynie niecałe dwie minuty, a w przypadku Twittera i Ask.fm - 6-7 minut.
Z Facebooka w przeglądarkach mobilnych skorzystało 59,8 proc. jego wszystkich użytkowników, wykonując prawie tyle samo odsłon co na komputerach. Mobilny Instagram miał natomiast ponad dwa razy więcej odsłon niż desktopowy. Z kolei Pinteresta odwiedziło w przeglądarkach mobilnych tylko 20,3 proc. jego wszystkich użytkowników, Google+ - 29,4 proc., a NK.pl - 30,5 proc.
Najpopularniejsze serwisy społecznościowe na smartfonach i tabletach w lipcu 2016 r. | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
domena | użytkownicy | odsłony | łączny czas korzystania [godz] | czas korzystania na użytkownika [godz] | zasięg |
facebook.com | 12 907 390 | 2 368 265 058 | 41 017 184 | 3,18 | 51,20% |
instagram.com | 2 327 512 | 63 114 145 | 474 870 | 0,20 | 9,23% |
twitter.com | 1 856 239 | 31 431 647 | 185 012 | 0,10 | 7,36% |
wykop.pl | 1 062 678 | 11 756 407 | 367 942 | 0,35 | 4,22% |
nk.pl | 729 399 | 20 560 151 | 282 658 | 0,39 | 2,89% |
plus.google.com | 729 060 | 2 656 753 | 18 512 | 0,03 | 2,89% |
pinterest.com | 366 801 | 2 226 457 | 12 475 | 0,03 | 1,46% |
ask.fm | 287 100 | 2 602 552 | 32 506 | 0,11 | 1,14% |
fotka.com | 232 712 | 88 832 675 | 908 007 | 3,90 | 0,92% |
gg.pl | 211 175 | 11 283 815 | 211 058 | 1,00 | 0,84% |
Dołącz do dyskusji: Facebook przyciąga polskich internautów na 7,6 godz. miesięcznie, NK.pl i Fotka na ponad cztery, a Twitter i Google+ na 20 minut
To że zdjęcia sa oddzielone to już zasługa ludzi uzależnionych od Facebooka. A dodali tez jakies inne rodzaje grup dyskusyjnych