SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook z rekordem i przed YouTube - Onet, WP i o2 w dół

W styczniu br. Facebook miał rekordowo dużo polskich użytkowników, wyprzedzając pod tym względem YouTube’a. Natomiast spadki zasięgu zanotowały witryny Onetu, WP oraz o2.pl.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius pokazują, że w styczniu Facebooka odwiedziło 13,75 mln realnych użytkowników. To o 1,08 mln więcej niż rok wcześniej, a o 325 tys. więcej niż w grudniu ub.r. Poprzedni rekordowy wynik portal zanotował w czerwcu ub.r. - było to dokładnie 10 tys. użytkowników mniej (zobacz szczegóły).

Wzrost odwiedzalności, ale mniejszy, osiągnął też YouTube - w styczniu br. miał 405 tys. real users więcej niż przed rokiem. Za to strony Google odwiedziło 490 tys. polskich użytkowników mniej niż w styczniu ub.r.

Spadki zanotowały też największe polskie portale. Strony Onetu straciły w skali roku 220 tys. użytkowników, a witryny Wirtualnej Polski i Orange - 605 tys. Grupa Interia.pl miała w styczniu 165 tys. real users mniej niż rok wcześniej, Grupa Allegro.pl - 445 tys. mniej, a Grupa o2.pl - 780 tys. mniej. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 16 855 583 87,10%  
2 facebook.com 13 747 715 71,04%  
3 youtube.com 13 597 642 70,26%  
4 Grupa Onet.pl 13 236 030 68,40% tak
5 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 032 134 62,18% tak
6 Grupa Gazeta.pl 12 030 889 62,17% tak
7 Grupa Interia.pl 11 460 803 59,22% tak
8 Grupa Allegro.pl 11 073 273 57,22% tak
9 Grupa Wikipedia 10 010 990 51,73%  
10 Grupa O2.pl 9 269 366 47,90% tak
11 Grupa GG Network 8 505 467 43,95% tak
12 Grupa Nk.pl 8 088 107 41,79%  
13 Grupa Polskapresse 6 291 801 32,51% tak
14 Grupa Ringier Axel Springer 6 286 153 32,48% tak
15 Grupa Murator 5 722 655 29,57% tak
16 Grupa Microsoft 5 188 782 26,81%  
17 Grupa Next Infor 5 099 757 26,35% tak
18 Grupa Money.pl 4 753 154 24,56% tak
19 n-mobile.net 4 612 274 23,83%  
20 Grupa Spilgames 4 531 598 23,42%  


Pięć największych polskich portali horyzontalnych i Allegro nadal zajmują czołowe miejsca wśród stron objętych audytem site-centric, przy czym zasięg Grupy o2.pl spadł w ub.r. poniżej 10 mln real users. Za to strony GG Network zyskały w ciągu roku aż 3,35 mln użytkowników i wskoczyły z jedenastego na siódme miejsce. Zasięg serwisów Polskapresse wzrósł o 420 tys. real users, Ringier Axel Springer - o 955 tys., a Muratora - o 550 tys. Za to witryny Next Infor straciły 480 tys. użytkowników. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg
1 Grupa Onet.pl 13 236 030 68,40%
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 032 134 62,18%
3 Grupa Gazeta.pl 12 030 889 62,17%
4 Grupa Interia.pl 11 460 803 59,22%
5 Grupa Allegro.pl 11 073 273 57,22%
6 Grupa O2.pl 9 269 366 47,90%
7 Grupa GG Network 8 505 467 43,95%
8 Grupa Polskapresse 6 291 801 32,51%
9 Grupa Ringier Axel Springer 6 286 153 32,48%
10 Grupa Murator 5 722 655 29,57%
11 Grupa Next Infor 5 099 757 26,35%
12 Grupa Money.pl 4 753 154 24,56%
13 dobreprogramy.pl 4 323 821 22,34%
14 filmweb.pl 4 322 847 22,34%
15 Grupa Media Regionalne 4 170 638 21,55%
16 Grupa Edipresse.pl 4 066 503 21,01%
17 Grupa TVN 3 815 273 19,72%
18 Grupa NextWeb Media 3 288 138 16,99%
19 tablica.pl 2 979 650 15,40%
20 Grupa Panorama Firm 2 912 226 15,05%


Adres google.pl odwiedziło 460 tys. użytkowników mniej niż przed rokiem, a google.com - 585 tys. mniej. Onet.pl stracił 465 tys. real users, WP.pl - 540 tys., a NK.pl - aż 3,18 mln.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 252 496 83,98%  
2 facebook.com 13 747 715 71,04%  
3 youtube.com 13 597 642 70,26%  
4 onet.pl 12 210 807 63,10% tak
5 google.com 11 807 235 61,01%  
6 wp.pl 10 539 573 54,46% tak
7 allegro.pl 10 292 582 53,19% tak
8 wikipedia.org 9 887 693 51,09%  
9 gazeta.pl 8 940 279 46,20% tak
10 nk.pl 8 062 976 41,66%  
11 interia.pl 6 850 200 35,40% tak
12 chomikuj.pl 6 698 225 34,61% tak
13 blogspot.com 6 223 106 32,16%  
14 ceneo.pl 4 690 191 24,24% tak
15 n-mobile.net 4 612 274 23,83%  
16 gry.pl 4 481 330 23,16%  
17 dobreprogramy.pl 4 323 821 22,34% tak
18 filmweb.pl 4 322 847 22,34% tak
19 microsoft.com 3 862 890 19,96%  
20 blox.pl 3 735 847 19,30% tak


 

Dołącz do dyskusji: Facebook z rekordem i przed YouTube - Onet, WP i o2 w dół

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MJ77BB
polskie "wiodace" portale odnotowaly spadek... ciekawe co jest tego przyczyna, bo chyba nie te krzykliwe tytuly czesto nie majace nic wspolnego z wlasciwa trescia a majace jedynie na celu wzrost "klikalnosci"? pogrywajcie z nami tak dalej, to my z wami tez pogramy, jak widac z artykulu, skutecznie :)
0 0
odpowiedź
User
bart
Wiecej golizny na onecie i niedlugo przebije grupe redtube:-)
0 0
odpowiedź
User
piotrek
A jednak są jeszcze ludzie, którzy wchodzą na nk ;o
0 0
odpowiedź