SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google i NK.pl tracą, YouTube i Facebook w górę

W październiku serwisy Google i NK.pl miały mniej użytkowników niż miesiąc i rok wcześniej. Za to sporo zwiększyły się zasięg YouTube’a i Facebooka.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius pokazują, że w październiku br. serwisy Google odwiedziło prawie 200 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a aż 665 tys. mniej niż rok wcześniej. Za to Facebook zyskał w skali miesiąca 470 tys. real users, a w skali roku - aż 1,65 mln, natomiast YouTube - odpowiednio 450 tys. i 820 tys.

Serwisy Grupy Onet miały 200 tys. więcej użytkowników niż przed miesiącem, ale 310 tys. mniej niż przed rokiem. WP i Orange w skali miesiąca zyskały 160 tys. real users, ale w skali roku straciły ich 320 tys. Gazeta.pl zanotowała podobną odwiedzalność jak rok wcześniej, przy czym w skali miesiąca zyskała 320 tys. użytkowników. Interia.pl w skali roku straciła 200 tys. real users, Allegro.pl - 440 tys., a o2.pl - 850 tys. Natomiast odwiedzialność NK.pl spadła poniżej 9 mln użytkowników - czyli o 100 tys. przez miesiąc, a aż o 2,1 mln przez rok.

>>> NK.pl bez 3 mln użytkowników. „Model się wyczerpał”

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1Grupa Google16 935 69987,07% 
2facebook.com13 455 89469,18% 
3Grupa Onet.pl13 187 53367,80%tak
4youtube.com13 119 53967,45% 
5Grupa Wirtualna Polska - Orange12 003 95161,71%tak
6Grupa Gazeta.pl11 734 66660,33%tak
7Grupa Interia.pl11 290 68058,05%tak
8Grupa Allegro.pl11 120 42557,17%tak
9Grupa Wikipedia9 342 74648,03% 
10Grupa O2.pl9 148 63447,03%tak
11Grupa Nk.pl8 933 66245,93% 
12Grupa GG Network7 617 43839,16%tak
13Grupa Polskapresse6 055 93031,13%tak
14Grupa Murator5 973 60030,71%tak
15Grupa Ringier Axel Springer5 913 28830,40%tak
16Grupa Next Infor4 564 79623,47%tak
17Grupa Money.pl4 549 30523,39%tak
18Grupa TVN4 355 84022,39%tak
19Grupa Microsoft4 313 35622,18% 
20Grupa Media Regionalne4 036 26120,75%tak


Wśród witryn objętych audytem site-centric Interia.pl przez rok wyprzedziła Allegro, przy czym różnice zasięgów tych portali są nieznaczne. W dalszej części zestawienia zwracają uwagę duże wzrosty w skali roku odwiedzalności stron GG Network (o 2,6 mln real users), Muratora (o 1,3 mln real users) i Ringier Axel Springer (o milion real users) oraz spadek witryn Next Infor (o 670 tys. real users). Przy czym należy zaznaczyć, że rok wcześniej do Next Infor należał jeszcze serwis Gotujmy.pl, na początku września sprzedany Edipresse Polska (przeczytaj o tym więcej).

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg
1Grupa Onet.pl13 187 53367,80%
2Grupa Wirtualna Polska - Orange12 003 95161,71%
3Grupa Gazeta.pl11 734 66660,33%
4Grupa Interia.pl11 290 68058,05%
5Grupa Allegro.pl11 120 42557,17%
6Grupa O2.pl9 148 63447,03%
7Grupa GG Network7 617 43839,16%
8Grupa Polskapresse6 055 93031,13%
9Grupa Murator5 973 60030,71%
10Grupa Ringier Axel Springer5 913 28830,40%
11Grupa Next Infor4 564 79623,47%
12Grupa Money.pl4 549 30523,39%
13Grupa TVN4 355 84022,39%
14Grupa Media Regionalne4 036 26120,75%
15Grupa Edipresse.pl4 020 22420,67%
16filmweb.pl3 616 87118,59%
17dobreprogramy.pl3 451 04817,74%
18nokaut.pl3 036 55915,61%
19Grupa Netshare2 907 91414,95%
20Grupa NextWeb Media2 883 72314,83%


Adres google.pl odwiedziło ok. 600 tys. polskich użytkowników mniej niż rok wcześniej, a google.com - 965 tys. mniej. Onet.pl stracił w skali roku 300 tys. real users, WP.pl - 330 tys., Allegro.pl - 490 tys., a Interia.pl - aż 875 tys. Za to odwiedzalność Gazeta.pl utrzymała się na podobnym poziomie.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1google.pl16 226 61383,42% 
2facebook.com13 455 89469,18% 
3youtube.com13 119 53967,45% 
4onet.pl12 162 07962,53%tak
5google.com11 447 30358,85% 
6wp.pl10 468 96353,82%tak
7allegro.pl10 303 22352,97%tak
8wikipedia.org9 234 61047,48% 
9nk.pl8 872 22345,61% 
10gazeta.pl8 268 36242,51%tak
11interia.pl6 672 53834,30%tak
12chomikuj.pl6 303 95532,41%tak
13blogspot.com5 920 70330,44% 
14ceneo.pl4 616 90323,74%tak
15blox.pl3 873 65119,92%tak
16gry.pl3 749 64819,28% 
17o2.pl3 636 44918,70%tak
18filmweb.pl3 616 87118,59%tak
19se.pl3 610 17718,56%tak
20orange.pl3 527 71318,14%tak
  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Google i NK.pl tracą, YouTube i Facebook w górę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
widze ze sporo osob traci sporo czasu na gierke plemiona patrzac po stosunku odslon do ilosci uzytkownikow;]
odpowiedź