Havas Media Group z Cannes Lions: chaos nieodłącznym towarzyszem pracy agencji
Powszechne problemy ludzi kreatywnych widać w Cannes po popularności niektórych wykładów merytorycznych - na niektórych jedna trzecia widowni stoi, bo brakuje miejsc. Jednym z największych jest dziś przekazanie story w dobie zmniejszającego się czasu uwagi odbiorcy i zmniejszającej się głębokości relacji z treściami w internecie - festiwal Cannes Lions dla Wirtualnemedia.pl relacjonuje Alicja Cybulska, strategy director w Havas Media Group.
Poniedziałkowy poranek dla nas zaczął się od refleksji pochodzącej z wykładu „Situation normal, all F**ked up!” prowadzonego przez Carla Addy, creative directora w The Mill. Nieodłącznym towarzyszem pracy agencji dziś jest chaos, który - jak to określił prowadzący - w najbliższym czasie nigdzie się nie wybiera. Zatem otrzymaliśmy energetyczny i pełen poczucia humoru poradnik jak sobie radzić ze stresem towarzyszącym pracy kreatywnej, który w ekstremalnym natężeniu prowadzi do odcięcia się mózgu, czyli zamknięcia się w sobie w krótkiej perspektywie, a w dłuższej do wypalenia się. Wykładowca uspakajał, żeby zaakceptować chaos jako część codzienności i nie panikować, co zmieni stres w pozytywny bodziec i nie bać się porażek, które w tej pracy są częścią pracy kreatywnej.
Powszechne problemy ludzi kreatywnych widać w Cannes po popularności niektórych wykładów merytorycznych, przykładem może tu być „Long term-short term: the paradox of modern storytelling”, na którym jedna trzecia widowni stała, bo nie znaleźli miejsc siedzących. Niewątpliwie powszechnym problemem dziś jest przekazanie story w dobie zmniejszającego się czasu uwagi odbiorcy i zmniejszającej się głębokości relacji z treściami w internecie. Lionel Court, CEO MNSTR, twierdził nawet, że dziś nie ma głębokiej relacji z contentem, jest tylko multiplikacja wielu płytkich kontaktów.
Bardzo ciekawy był również wykład Madonny Bagder „#WomenNotObjects”, która otrzymała owacje na stojąco, za swoje wystąpienie, w którym apelowała o zaprzestanie pokazywania kobiet w mediach jako obiektów seksualnych. Była dyrektor kreatywna Calvina Kleina przyznała, że uprzedmiotowianie kobiet w reklamie, odmawianie im człowieczeństwa, krzywdzi nie tylko marki, ale przede wszystkim ludzi. Madonna Badger zaczęła wystąpienie od poruszającej historii o pożarze swojego domu w 2011 roku, w którym zginęli jej rodzice i jej trzy córki. Powiedziała, że to uczyniło ją bardziej empatyczną i skoncentrowaną na idei, którą chce uczynić swoją spuścizną w imię „swoich trzech dziewczyn”.
To co niewątpliwie przyciąga widownię poza trafnie ujętymi tematami merytorycznymi to osobowości, a te oprócz charyzmy niewątpliwie wyróżniają się ogromną pasją do tego co robią. Przykładem może być David Coperfield, mistrz magii, który prezentuje - wydaje się - ten optymalny na dzisiejsze czasy mix cech i wartości. W zasadzie od zawsze interesował się magią i nie wie skąd wzięła się ta pasja, świat Hollywood ze swoją umiejętnością kreowania wciągających historii pociągał go od zawsze.
Ten storytelling Coperfield jako pierwszy wprowadził w świat magii, budując swoją wyjątkowość na rynku. W swojej pracy dążył do efektu WOW, co w dzisiejszym świecie nazywamy „consumer experience”. Dodatkowo natura wyposażyła go w charyzmę, która pozwoliła mu zjednać sobie odpowiednich ludzi w odpowiednim czasie. Spotkania z takimi ludźmi są niewątpliwie jednym z najważniejszych wyróżników Cannes Lions i są niezmiernie inspirujące.
Dzień zakończył się galą otwarcia, na której zafundowano nam mini koncert Carly Rae Jepsen, oraz kilku celebrytów ze świata DJów. Zabawa przy plaży trwała do rana.
Dołącz do dyskusji: Havas Media Group z Cannes Lions: chaos nieodłącznym towarzyszem pracy agencji