Mecze Polaków z Argentyną, Arabią Saudyjską i Meksykiem hitami w listopadzie, „Rolnik szuka żony” i „M jak miłość” wypadły z czołówki
Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły transmisje związane z mundialem 2022: mecze reprezentacji Polski z Argentyną, Arabią Saudyjską i Meksykiem oraz studio sportowe. Wśród 20 najchętniej oglądanych audycji 17 lokat zajęły pozycje TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W listopadzie 2022 roku najwięcej widzów zgromadził mecz MŚ w piłce nożnej Polska-Argentyna, który w TVP1 30 listopada oglądało 8,48 mln widzów, co przełożyło się na 55,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Zakończony przegraną naszej drużyny (wynikiem 2 do 0) mecz był relacjonowany również w TVP Sport (1,42 mln widzów) oraz TVP 4K (666 tys.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajęła relacja ze sportowego studia w przerwie pomiędzy pierwszą a drugą połową spotkania Polaków z Argentyną. Transmisję w Jedynce obejrzało 7,58 mln widzów (SHR% na poziomie 48,42 proc.).
Podium uzupełnia rozegrany cztery dni wcześniej mecz z Arabią Saudyjską, który zakończył się wygraną naszej drużyny (wynikiem 2 do 0). Transmisję w Jedynce obejrzało 6,60 mln widzów (SHR% na poziomie 55,61 proc.). Dodatkowo w TVP Sport pojedynek miał 1,84 mln oglądających, a w TVP 4K - 268 tys.
Czwarty był mecz Polaków z Meksykiem z 22 listopada, który zakończył się bezbramkowym remisem. Transmisję w Jedynce obejrzało 6,47 mln widzów (SHR% na poziomie 48,77 proc.). Dodatkowo w TVP Sport relacja miała 1,78 mln oglądających, a w TVP 4K - 476 tys.
Czołową piątkę uzupełnia mecz Hiszpania-Niemcy z 27 listopada. Spotkanie w TVP1 miało 3,66 mln widzów (26,59 proc. udziału).
„Rolnik szuka żony” i „M jak miłość” tuż za top 5
Szóste miejsce zajął finałowy odcinek 9. serii reality-show „Rolnik szuka żony”, który w Jedynce 27 listopada oglądało 3,46 mln widzów (31,98 proc. udziału).
Siódmy był serial „M jak miłość”, który w Dwójce 8 listopada oglądało 3,41 mln widzów (28,95 proc. udziału).
„Fakty” na czele dzienników
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 20 listopada na antenie stacji obejrzało 3,13 mln widzów (23,90 proc. udziału). Była to dziesiąta topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,92 mln widzów (emisja 13 listopada; 13. pozycja w ogólnym rankingu).
Hitami audycje TVP1
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 17 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Dwie lokaty należały do programów TVP2, a jedna - do TVN.
TVP1 umocniła się na pozycji lidera w listopadzie
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w listopadzie 2022 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem listopada 2021 roku zwiększył się o 20,04 proc. i wyniósł 10,96 proc. TVP1 transmutuje większość meczów - głównie nadawanych w prime-time - mundialu w Katarze, który wystartował 20 listopada br.
Z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,07 proc. do 7,54 proc. Stacja nadaje pozostałe mecze, które nie trafiły do ramówki TVP1 (są to spotkania rozgrywane w ciągu dnia).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był drugi. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,35 proc. (w dół o 12,08 proc.). Z kolei czwarty Polsat miał 7,12 proc. udziału (- 9,87 proc.). Stacja spadła z trzeciej lokaty.
Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 33,25 proc. w listopadzie 2021 roku do 32,97 proc. w listopadzie 2022 roku.
TVN24 na czele stacji newsowych
Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 3,87 proc. do 5,10 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (4,49 proc. udziału; - 10,91 proc.).
Wśród czołowych stacji informacyjnych 11. miejsce zajął Polsat News (1,70 proc.; do góry o 4,29 proc.).
Rekordowe wyniki TVP Sport
10. był kanał TVP Sport, którego udział wzrósł o 198,61 proc. do 2,15 proc. Stacja pokazuje wszystkie mecze mundialu.
TVN liderem w 16-49
Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,19 proc., po spadku o 12,23 proc.
Z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP1. Jej wynik w listopadzie br. zwiększył się o 52,88 proc. do 9,02 proc.
Podium uzupełnia Polsat (- 8,88 proc. do 7,59 proc.), który przed rokiem był drugi. Czwartą lokatę zajęła TVP2 (- 0,84 proc. do 5,87 proc.), która awansowała z trzeciej lokaty. Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TVN7 (- 20,87 proc. do 3,64 proc.).
TVP1 nowym liderem w 16-59
Wśród widzów w grupie 16-59 w zeszłym miesiącu nowym liderem była TVP1 (+ 40,15 proc. do 9,39 proc.), która awansowała z trzeciej lokaty.
Dołącz do dyskusji: Mecze Polaków z Argentyną, Arabią Saudyjską i Meksykiem hitami w listopadzie, „Rolnik szuka żony” i „M jak miłość” wypadły z czołówki