Dodatkowe kanały filmowe za darmo dla klientów Polsat Box i Netii
Od piątku, 1 marca 2024 roku, kanały Kino TV, Kino Polska i Kino Polska Muzyka, należące do Grupy Kino Polska, są dostępne w otwartym oknie dwóch operatorów - Polsat Box i Netii.
Kanały będą dostępne w paśmie odkodowanym w Polsat Box i Netii przez ponad 2 miesiące, do 5 maja 2024 roku. Abonenci Polsat Box i Netii mogą je oglądać w ramach swoich pakietów także mobilnie w aplikacjach Polsat Box Go i Netia Go.
Kanał Kino TV zaprezentuje ramówkę dla pań z okazji Dnia Kobiet. 8 marca na antenie pojawią się takie produkcje jak romans „Zeszłej nocy”, (godz. 16:00), zwariowana komedia pomyłek „Blond ambicja” (godz. 18:00) i sensacyjna komedia „Ptaszek na uwięzi” (godz. 20:00). W marcu i kwietniu na kanale Kino TV widzowie będą mogli także obejrzeć m.in. kolekcję „Rocky” w ramach cyklu mocne piątki, oraz takie hity jak „Hulk” (19 kwietnia, godz. 20:00) czy „Notting Hill” (28 kwietnia, godz. 20:00).
W Kino Polska, kanale dedykowanym zarówno kultowym polskim produkcjom, jak i filmowym hitom ostatnich lat, premierę telewizyjną będzie miał dramat „Hiacynt” (24 marca o godz. 20:00). W kwietniu na widzów czekają również premiery filmów „Miłość po angielsku” (1 kwietnia, godz. 20:00) i „Słaba Płeć” (20 kwietnia, godz. 20:00).
Z kolei Kino Polska Muzyka, kanał stworzony dla fanów polskiej muzyki, prezentujący przeboje z lat 70., 80., 90., oraz współczesnych, zaprosi widzów na talk-show „Przepis na hit”, w którym będą mieli okazję poznać bliżej gwiazdy polskiej sceny muzycznej.
Kanały, które udostępnione zostały w otwartym oknie, znajdują się w ofercie Polsat Box na pozycjach EPG nr 34 (Kino TV), 43 (Kino Polska) i 181 (Kino Polska Muzyka) w ofercie telewizji satelitarnej i kablowej IPTV oraz odpowiednio 412, 411 i 760 w ofercie telewizji internetowej z dekoderem. Netia oferuje je odpowiednio na pozycjach 168, 140 i 240.
Kanały Kino Polska mają odświeżyć wizerunek
Kanały Kino Polska i Kino Polska Muzyka borykają się z mniejszą oglądalnością i spadającymi przychodami. Nadawca zapowiedział w listopadzie ub.r., że w 2024 roku chce odświeżyć ich wizerunek, aby dotrzeć do młodszych widzów. Grupa Kino Polska zapewniła wówczas, że wprowadzi nowe propozycje programowe i będzie zabiegać o lepszą pozycję na listach kanałów na dekoderach dostawców płatnej telewizji.
Z danych Nielsena wynika, że w grupie 16-59 w trzech pierwszych kwartałach 2023 roku udział Kino Polska w rynku wyniósł 0,41 proc., co oznacza spadek o 19,3 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku. Udział Kino Polska Muzyka to 0,06 proc. (spadek o 24,8 proc.). Przychody stacji pod marką Kino Polska spadły o 10,4 proc. w porównaniu do pierwszych 9 miesięcy zeszłego roku (z 27,19 do 24,36 mln zł). Ich zysk zmalał z 13,5 do 10,17 mln zł.
Menadżerowie Grupy Kino Polska zapewniali w listopadzie, że będą walczyć o poprawę tych wyników. - Będziemy ściśle współpracować z operatorami płatnej telewizji, aby nadać tym kanałom nowe pozycje, która pomoże uzyskać większą widoczność wśród widzów. Udało się już to w przypadku kilku platform. Kanały płatne są dla Grupy Kino Polska silnym aktywem, ponieważ są to stacje od dawna dostępne, z dużą świadomością marki na rynku. Chcemy z tego skorzystać. Poza tym chcemy odświeżyć te kanały. W przypadku Kino Polska to szersza oferta polskiego kina i treści lokalne, które będą tam emitowane, aby były bardziej atrakcyjne dla młodych. To projekt na rok 2024. Więcej na ten temat będziemy mogli powiedzieć na początku przyszłego roku - mówił Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska.
Ściślejsza współpraca z Canal+
Canal+ podał w kwietniu ub.r., że podjął decyzję o nabyciu 30 proc. udziałów w kapitale zakładowym spółki Digital SPI International, która posiada 66 proc. kapitału zakładowego Kino Polska TV. Rok wcześniej kupił 70 proc. udziałów Digital SPI International. Grupa Kino Polska zamierza zacieśnić współpracę z Canal+. 1 marca pokazujący tureckie seriale kanał Dizi został przekształcony w Novelas +1. Pokazuje te same produkcje z Ameryki Łacińskiej i Turcji, co należąca do Canal+ stacja, ale z godzinnym opóźnieniem.
Po trzech kwartałach 2023 r. Grupa Kino Polska odnotowała przychody na poziomie 214,7 mln zł, co oznacza wzrost o 5,1 proc. rdr, głównie za sprawą wzrostu przychodów z nadawania kanałów płatnych i sprzedaży praw licencyjnych. Przychody z emisji zwiększyły się o 5,3 proc. rdr i stanowiły 52,7 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Wpływy z reklam spadły o 0,3 proc. rdr, a ich udział w przychodach ogółem stanowił 34,4 proc. Zysk netto grupy po 9 miesiącach tego roku wyniósł 32,5 mln zł (+15,5 proc. rdr), a wynik EBITDA 87,7 mln zł (+2,7 proc. rdr).
W portfolio SPI international są: FilmBox Premium, FilmBox Extra, FilmBox Family, FilmBox Action, FilmBox Arthouse, FightBox, DocuBox, FashionBox, Fast&Fun Box, GameToon, 360TuneBox, Kino TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Stopklatka i Zoom TV. Z kolei w portfolio Canal+ można znaleźć: Canal+ Premium, Canal+ 1, Canal+ Now, Canal+ Film, Canal+ Seriale, Canal+ Family, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2, Canal+ Sport 3, Canal+ Sport 4, Canal+ Sport 5, Canal+ Kuchnia, Canal+ Domo, Ale Kino+, Novelas+, Novelas +1, MiniMini+, TeleToon+ I Canal+ 4K Ultra HD. Niedawno firmy informowały Wirtualnemedia.pl, że nie zamierzają ograniczać liczby kanałów. Grupa Kino Polska dąży z kolei do oferowania wszystkich stacji filmowych w jakości HD.
Dołącz do dyskusji: Dodatkowe kanały filmowe za darmo dla klientów Polsat Box i Netii