Canal+ za darmo dla wszystkich klientów, czyli otwarte okna operatorów
Platforma cyfrowa Canal+ udostępniła za darmo wszystkim abonentom paczkę Canal+ Filmy i Seriale w Canal+ online. Podobne promocje obowiązują obecnie u konkurencyjnych operatorów: Polsat Box, Play/UPC Polska i Vectra. Mają zachęcić klientów do poszerzenia pakietu przed okresem najlepszej sprzedaży usług telewizyjnych, który przypada w grudniu.
W listopadzie abonenci satelitarni Canal+ z niższymi pakietami mogą sięgnąć po serwis streamingowy Canal+ online, aby cieszyć się szerszą ofertą. Usługa działa na telefonach, komputerach, telewizorach i przystawkach z Android TV/Google TV (Sony, Philips, Xiaomi, TCL, Mi-Box, Chromecast z Google TV), Tizen (Samsung), WebOS (LG).
Jakie kanały można przetestować za darmo?
W skład paczki Filmy i Seriale wchodzą kanały: Canal+ Premium, Canal+ Film, Canal+ Seriale, Canal+ Family, Canal+ 1 i Canal+ Dokument. Wiele stacji wchodzących w skład Canal+ online można cofnąć do 8 godzin (catch up TV).
- Do 30 listopada odkodowaliśmy opcję Canal+ Filmy i Seriale klientom oferty satelitarnej, którzy nie posiadają jej w swojej ofercie. Jest to już drugie takie okno w tym roku, ale tym razem kanały na żywo są odkodowane wyłącznie w serwisie Canal+ online dla abonentów. Bez dodatkowych opłat udostępniliśmy również kolekcję na życzenie Canal+ Premium, która jest dostępna zarówno w Canal+ online dla abonentów, jak również w Canal+ online na dekoderach 4K – informuje Wirtualemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik Canal+ Polska. Akcja powinna zwiększyć zainteresowanie usługą Canal+ online, która w wersji dla abonentów zawiera znacznie więcej kanałów niż dla subskrybentów.
Choć z promocji mogą skorzystać abonenci z szybkim i nielimitowanym internetem, to operator pomyślał też o odbiorcach tylko satelitarnych. - Okna otwarte to działania promocyjne realizowane we współpracy z nadawcami. Dzięki takiemu rodzajowi promocji nasi Klienci mogą zapoznać się z dodatkową ofertą programową i skorzystać z niej w przyszłości, jeśli przypadnie im do gustu. Do okien otwartych trafiają pozycje z wielu różnych kategorii. Ostatnio z okazji wyborów w oknie otwartym był dostępny kanał TVN24. Z końcem października zakończyło się natomiast okno otwarte kanału BBC Earth. Obecnie w oknie otwartym dla klientów satelitarnych są dostępne kanały History i History 2 i towarzyszące im kolekcje - tłumaczy Kaniowski.
W Polsat Box podobne akcje kilka razy w roku
Nie tylko Canal+ zabiega o to, żeby klienci skorzystali z wyższych pakietów. Użytkownicy forum.satkurier.pl piszą, że niedawno dla abonentów z tańszymi pakietami zakodowano National Geographic i TVN Style. Jeszcze na początku listopada można było korzystać z AXN White, AXN Spin HD, 13 Ulica, BBC Brit, BBC Lifestyle i BBC Earth.
- Promocja otwarte okno jest dość powszechnym narzędziem promocyjnym na rynku płatnej telewizji. Dla abonentów niższych pakietów programowych to porcja dodatkowej rozrywki zapewnianej przez nas w prezencie oraz okazja do zapoznania się z propozycjami programowymi danych stacji przed podjęciem decyzji o wyborze nowego pakietu. Akcje otwartych okien organizujemy kilka razy w roku, a trafiają do nich kanały z wyższych pakietów. W zależności od okazji, z jakiej prowadzona jest kampania, stacje są dobierane tematycznie, jak np. z okazji Dnia Dziecka, lub bardziej przekrojowo przy działaniach prowadzonych np. w okresie świąteczno-noworocznym, kiedy chcemy zapewnić dodatkowe treści całym rodzinom - tłumaczy Olga Zomer, rzeczniczka prasowa Cyfrowego Polsatu, właściciela marki Polsat Box.
Firma nie zdradza jak otwarte okna wpływają na wybieranie droższych pakietów. - Danych dotyczących sprzedaży poszczególnych pakietów nigdy nie podajemy. O kolejnych tego typu promocjach będziemy informować, jednej z nich można się spodziewać w okolicach świąt Bożego Narodzenia - tłumaczy Zomer.
W Vectrze promocyjnie Discovery, FX i National Geographic
Vectra wyjaśnia, że do końca listopada, promocją „otwarte okna” objęte są trzy kanały: Discovery Channel, National Geographic i FX, który 7 listopada zastąpił stację Fox. - Decydujemy się na promocje w modelu „otwarte okna” na poszczególne kanały telewizyjne z kilku powodów. Zależy nam, by dostarczać naszym klientom jak najszerszy wybór różnorodnych treści – model „otwarte okna” pozwala zapoznać się z nowymi kanałami, do których wcześniej mogli nie mieć dostępu. O wyborze konkretnego kanału do promocji decyduje często również zbliżająca się premiera interesującej pozycji w ramówce, ciekawe wydarzenie warte wypromowania bądź nadchodzące święto – przykładowo z okazji Dnia Dziecka udostępniliśmy w ramach modelu „otwarte okna” wybrane kanały dziecięce - wyjaśnia biuro prasowe Vectry.
Operator zapewnia, że włączenie dodatkowych stacji nie wiąże się z dodatkowymi opłatami. - Model „otwarte okna”, umożliwia klientom zapoznanie się dokładniej z naszą ofertą, a szansa wypróbowania nowego kanału czy pakietu może zachęcić do jego późniejszego zakupu. Warto podkreślić, że otwierając okno, użytkownicy nie ponoszą dodatkowych opłat, po upłynięciu czasu promocji – kanał wyłączy się automatycznie - tłumaczy sieć kablowa.
W UPC Polska promocja na AXN Spin i AXN White do 14 grudnia
Podobne promocje oferują także Play i przejęta przez niego sieć kablowa UPC Polska. - Play zapewnia swoim klientom wolność wyboru i dlatego czasowo udostępnia im możliwość obejrzenia wybranych kanałów, które są dostępne w wyższych pakietach. Klient zainteresowany ramówką kanału dostępnego w ramach okna otwartego może zdecydować się na zmianę posiadanej oferty tak, aby obejmowała właśnie dany kanał. Takie działania mają na celu promocję treści dostępnych w ofercie Play i są przygotowywane wspólnie z partnerami, czyli nadawcami. Mogą one być związane z wprowadzeniem nowej ramówki, innymi zmianami czy własnymi działaniami promocyjnymi nadawców – informuje biuro prasowe Play.
Także klienci tego operatora mogą się zapoznać z ofertą FX po rebrandingu. - Obecnie proponujemy naszym klientom otwarte okno na kanał FX (do 30 listopada), a w przypadku osób korzystających z telewizji UPC kanały Telewizja wPolsce.pl (do 9 listopada), AMC, FX, Golf Channel (do 30 listopada), 13 Ulica i Sci Fi (do 6 grudnia) oraz AXN Spin i AXN White (do 14 grudnia) - wylicza Play.
Dołącz do dyskusji: Canal+ za darmo dla wszystkich klientów, czyli otwarte okna operatorów