Już 63 proc. polskich internautów ze smartfonami, a 30 proc. z tabletami
Posiadanie smartfonu deklaruje już 63 proc. polskich internautów, a tabletu - 30 proc., czyli trzy razy więcej niż przed dwoma laty. Dla 42 proc. media społecznościowe są integralnym elementem życia towarzyskiego.
Z badania Wave 7 wynika, że penetracja laptopów i netbooków wśród polskich internautów wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat (od poprzedniej fali sondażu) o 14 pkt proc., do 85 proc. Z kolei liczba osób posiadających smartfony i tablety zwiększyła się mniej więcej trzykrotnie - w przypadku tych pierwszych z 22 do 63 proc., a tych drugich - z 10 do 30 proc.
Smartfony najczęściej służą polskim użytkownikom do szybkiego zdobywania informacji oraz zarządzania różnymi sprawami. Natomiast stosunkowo najrzadziej są wykorzystywane do robienia zakupów i bezpośredniego docierania do czegoś.
42 proc. polskich internautów zgadza się, że stwierdzeniem, że media społecznościowe są integralnym elementem ich życia towarzyskiego. Ponadto już 53 proc. osób deklaruje, że w social media obserwuje marki, podczas gdy przed dwoma laty robiło to tylko 29 proc. W zamian internauci oczekują wartości dodanej w postaci: kuponu rabatowego czy atrakcyjnego, bezpłatnego kontentu, np. podawania w pierwszej kolejności informacji o nowych produktach.
Dwie trzecie użytkowników sieci jest zaniepokojonych ilością swoich danych osobowych, które są dostępne online. Z drugiej strony ok. 30 proc. z nich godzi się na „śledzenie” przez marki swojego zachowania w mediach społecznościowych, jeśli ma to przełożyć się w sposób bezpośredni na poprawę ich doświadczeń w sieci.
Realizowane przez dom mediowy Universal McCann badanie Wave 7 w br. objęło 49 tys. aktywnych internautów w 65 krajach.
Dołącz do dyskusji: Już 63 proc. polskich internautów ze smartfonami, a 30 proc. z tabletami