SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec wzrostów w mobile’u, Onet.pl i Gazeta.pl sporo w dół (Megapanel z lutego)

W lutym br. część z najpopularniejszych serwisów mobilnych w Polsce zanotowało nieznaczne spadki odwiedzalności w porównaniu ze styczniem. Najwięcej straciły Onet.pl i Gazeta.pl, za to sporo zyskało Allegro.pl.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w lutym zakończyła się wyraźna tendencja wzrostowa w odwiedzalności polskich serwisów mobilnych. Przez wcześniejsze pół roku z miesiąca na miesiąc mocno zyskiwały one na liczbie odsłon. W styczniu liderujące na rynku strony mobilne Wirtualnej Polski i Orange zanotowały 99,5 mln odsłon (zobacz szczegółowe dane), czyli dwa razy więcej niż w lipcu ub.r. (zobacz szczegóły). W podobnym stopniu zwiększyły się zasięgi innych czołowych serwisów.

Tymczasem w lutym nastąpiły niewielkie spadki odwiedzalności. Serwisy mobilne WP i Orange miały ok. 700 tys. odsłon mniej niż miesiąc wcześniej, a strony Grupy Spolecznosci.pl - prawie 2 mln mniej. Natomiast witryny Onetu straciły ok. 5 mln odsłon.

Za to strony mobilne Gazeta.pl zanotowały prawie 2 mln odsłon więcej, serwisy Allegro.pl - prawie 3 mln więcej, a witryny Interii i Ringier Axel Springer - po ok. milionie więcej. Natomiast ok. 2,5 mln odsłon zyskała strona z grą online plemiona.pl.

>>> Spadki w lutowym Megapanelu. Wikipedia i NK.pl najbardziej w dół

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile
lp.węzełużytkownicy
(real users)
odsłony krajowe ogółemodsłony mobilneodsłony mobilne (%)
1Grupa Wirtualna Polska - Orange12 456 3452 567 044 71998 837 8123,85%
2Grupa Onet.pl13 455 1532 966 779 30681 922 8912,76%
3Grupa Gazeta.pl11 879 9671 224 833 60457 595 5864,70%
4Grupa Spolecznosci.pl2 486 579695 329 21341 706 9386,00%
5Grupa Allegro.pl11 308 1785 308 011 96332 795 3810,62%
6Grupa Interia.pl11 632 8461 286 588 14230 802 6632,39%
7Grupa O2.pl9 983 4091 097 314 09319 888 5361,81%
8plemiona.pl356 943768 169 35118 412 5062,40%
93gplay.pl237 94217 842 1375 941 04933,30%
10Grupa Ringier Axel Springer5 242 553137 942 7864 013 4362,91%
11Grupa Polskapresse5 727 772153 747 7123 335 2522,17%
12Grupa GG Network4 999 983144 432 1523 142 8742,18%
13filmweb.pl3 895 589235 398 4862 790 1241,19%
14Grupa TVN4 042 281193 456 5712 746 8581,42%
15wiocha.pl2 107 755168 820 9952 659 1561,58%
16rozklad-pkp.pl1 957 63845 706 2242 394 2715,24%
17Grupa Murator5 235 538100 531 9982 225 2122,21%
18wykop.pl1 518 40138 076 2691 926 4475,06%
19tablica.pl3 557 461317 344 7091 888 6210,60%
20mobini.pl-2 343 6891 878 62480,16%


Mobilna wersja samej WP.pl straciła w skali miesiąca 600 tys. odsłon, a Fotka.pl - prawie 2 mln. Onet.pl zanotował ponad 4 mln odsłon mniej, a Gazeta.pl - ok. 3 mln mniej.

Z drugiej strony mobilne Allegro.pl miało ok. 3 mln odsłon więcej niż w styczniu, Interia.pl - 450 tys. więcej, a Photoblog.pl - ok. 600 tys. więcej.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2012 roku

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile
lp.węzełużytkownicy
  (real users)
odsłony krajowe ogółemodsłony mobilneodsłony mobilne (%)
1wp.pl10 917 1652 017 033 42487 365 3714,33%
2onet.pl12 452 6342 786 119 61067 745 4822,43%
3fotka.pl1 033 778594 152 28540 678 9886,85%
4allegro.pl10 683 2494 739 537 30729 191 5440,62%
5interia.pl7 320 855814 634 09622 659 0512,78%
6gazeta.pl8 276 608422 340 18021 079 3984,99%
7plemiona.pl356 943768 169 35118 412 5062,40%
8photoblog.pl1 318 908270 856 11113 393 1434,94%
9lajt.pl-12 081 68011 869 79998,25%
10pudelek.pl2 643 720200 028 1786 146 3733,07%
113gplay.pl237 94217 842 1375 941 04933,30%
12sport.pl1 769 95463 249 5865 885 6179,31%
13plotek.pl1 927 33698 470 5875 877 8365,97%
14o2.pl4 111 506298 576 6564 954 5971,66%
15orange.pl3 444 305110 866 6333 905 8513,52%
16chomikuj.pl5 906 941145 425 3023 323 0952,29%
17filmweb.pl3 895 589235 398 4862 790 1241,19%
18wiocha.pl2 107 755168 820 9952 659 1561,58%
19rozklad-pkp.pl1 957 63845 706 2242 394 2715,24%
20fakt.pl2 182 58882 979 5492 250 7782,71%


 

Dołącz do dyskusji: Koniec wzrostów w mobile’u, Onet.pl i Gazeta.pl sporo w dół (Megapanel z lutego)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
Co za idiotyczny tytuł.
odpowiedź
User
mikelos
Może autor zamiast pisać "że w lutym zakończyła się wyraźna tendencja wzrostowa w odwiedzalności polskich serwisów mobilnych. " zwróci łaskawie uwagę, że luty jest krótszy od stycznia o 2 dni. Praktycznie od lat w lutym są słabsze wyniki niż w styczniu. Megapanel nie pokazuje danych dziennych, a dopiero znając dane dzienne, można wnioskować czy rzeczywiście ludziska mniej korzystają z mobila czy nie.
odpowiedź
User
Konrad Mroczek
Dane ciekawe i jest ich dużo ale czy na pewno wiesz jak je rozszyfrować?

Weź udział w webinarium zorganizowanym przez Internet Standard: MEGAPANEL bez tajemnic, w najbliższy czwartek i piątek (25-26.04.2012) strona rejestracyjna http://www.internetstandard.pl/szkolenie/megapanel/index.html

polecam Konrad
odpowiedź