Emeryci, mieszkańcy wsi i osoby z wykształceniem podstawowym najchętniej oglądają Polsat
Polsat chętniej oglądają kobiety niż mężczyźni. Wśród widowni stacji dominują mieszkańcy wsi, osoby starsze, a także osoby z wykształceniem podstawowym - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.
Polsat chętniej oglądają kobiety, ale ich udział spada
W okresie od 1 września do 12 grudnia 2022 roku Polsat oglądało średnio 56,39 proc. kobiet i 43,61 proc. mężczyzn. Dla porównania, w całym rynku telewizyjnym widownia posiada nieznacznie mniejszą przewagę kobiet, które w analizowanym okresie stanowiły 53,19 proc. udziału wszystkich widzów. Z kolei wynik widowni męskiej to 46,81 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Polsat w analogicznym okresie rok wcześniej miała wyższy udział widowni kobiecej nad męską. W okresie od 1 września do 12 grudnia 2021 roku kobiety stanowiły 58,22 proc., a mężczyźni - 41,78 proc.
Struktura wiekowa podobna do całego rynku
Polsat na tle całego rynku charakteryzuje się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni stacji w grupach wiekowych 10-11, 13-15, 16-17 i 18-19 w badanym okresie wynoszą wyraźnie poniżej 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych Polsat miał również w analogicznym okresie zeszłego roku.
W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie kanałem stopniowo zaczyna rosnąć - podobnie jak w całym rynku telewizyjnym. Jest ono wysokie w starszych grupach wiekowych.
Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności Polsat notuje w grupie 60+, w której widownia stanowi aż 44,21 proc. wszystkich widzów (a w grupie 50+ jest to 60,80 proc.). Dla porównania w całym rynku jest to 45,28 proc. (61,45 proc.).
Rośnie udział widowni wiejskiej
Małe dysproporcje oglądalności Polsat względem całego rynku notowane są również ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Stacja ma zauważalną przewagę w strukturze widowni mieszkańców wsi, którzy stanowią 39,52 proc. udziału wszystkich widzów stacji (względem analogicznego okresu rok wcześniej wzrost o 1,87 pkt. proc.). Wartość ta w całym rynku wynosi 37,72 proc.
Rosną dochody widzów Polsatu
Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że Polsat posiada względnie podobną strukturę widowni do całego rynku telewizyjnego w Polsce, chociaż na tle całego rynku charakteryzuje się mniejszym udziałem osób o wysokich dochodach.
W okresie od 1 września do 12 września ub.r. średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w okresie od 1 września do 12 września br. wynosił 28,76 proc. (w całym rynku 35,28 proc.), a rok wcześniej było to 25,35 proc. Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł jesienią tego roku udział wynosił 7,28 proc., a jesienią ub.r. - 9,28 proc.
Ponad połowa widzów z wykształceniem podstawowym
Polsat najchętniej oglądają osoby z wykształceniem podstawowym, a udział takich widzów minimalnie rośnie - z 50,53 proc. widowni w okresie od 1 września do 12 grudnia 2021 roku do 51,53 proc. w okresie od 1 września do 12 grudnia 2022 roku (w całym rynku obecnie jest to 42,36 proc.).
Spada udział widzów z wykształceniem wyższym, którzy w badanym okresie stanowili 12,28 proc. widowni stacji (18,60 proc. w całym rynku). Rok wcześniej było to 13,39 proc.
46 proc. widowni to emeryci
Ze względu na wykonywany zawód Polsat najchętniej oglądany jest przez emerytów, którzy stanowią 45,68 proc. widowni stacji (45,41 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej). Dla porównania, wszystkie kanały telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio mają 43,45 proc. emerytów.
ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.
ANALIZY WIRTUALNEMEDIA.PL
Emeryci dominują wśród widowni TVP Info
TVN24 ze starszą widownią, ale wykształconą
Kto ogląda TVP1? Starsza widownia, ale z coraz wyższymi dochodami
Osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują w widowni TVP2
Polsat News ogląda więcej mężczyzn niż kobiet, w widowni dominują osoby starsze
Kobiety, osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują wśród widowni „M jak miłość”
„Wiadomości” ogląda więcej mężczyzn niż kobiet. Dominują emeryci
Kobiety dominują wśród widowni „Faktów”, rośnie udział osób z wysokimi dochodami
Dołącz do dyskusji: Emeryci, mieszkańcy wsi i osoby z wykształceniem podstawowym najchętniej oglądają Polsat